lbhu Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Noen som gjør dette? I tilfelle, hvilken olje+ hvordan fungerer det?
doble Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Jeg gjorde det forrigegang. Brukte Weleda svangerskapsolje (helsekosten). VET jo ikke om det funket da...men jeg revnet ikke så mye (et par pyntesting ble det). Men så fødte jeg også i vann, pluss at trykketiden min varte i 50 min! Så det kan jo ha vært det som gjorde det.. Men skal nok gjøre det denne gang også tror jeg. Sånn for sikkerhets skyld;) Står på pakka at man skal begynne ved 34 uker...Men hun på helsekosten sa at man kunne begynne når som helst.. så jeg vet ikke om jeg tør enda. Noen som vet kanskje??
mayaya Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 Jeg har også Weleda sin. Var flink til å bruke den en stund, men nå var det nok bra at jeg så denne tråden, for jeg har helt glemt den.. Hun på helsekosten sa fra uke 34 til meg da.. Og det står det på pakken også. Er jo 1,5 mnd fra termin det da, så ser ikke noen grunn til å starte tidligere egentlig..
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Bruker Jordnøttolje jeg, men får så rar utflod av det. Blir litt klumpete og kremaktig, og gulere liksom. Har lurt på om jeg har fått sopp, men det verken klør eller svir og normaliseres hvis jeg ikke smører et par dager. Flere som får det?
milva76 Skrevet 25. mars 2007 #5 Skrevet 25. mars 2007 Fikk anbefalt hvetekimolje av jordmor. Prøver å bruke den hver dag, særlig på mellomkjøttet. Har hørt noen si at man må massere i ti minutter. Det er sinnsykt lenge. Noen som vet om det stemmer?
mayaya Skrevet 25. mars 2007 #6 Skrevet 25. mars 2007 Det står 10 min på eska til Weleda også, men som du sier - det er lenge!! Holder på så lenge jeg gidder, jeg. Og den stillingen i 10 min? No way... :-)
milva76 Skrevet 25. mars 2007 #7 Skrevet 25. mars 2007 Jge har brukt den kun om kvelden når jeg har lagt meg. Hvor ofte bruker du den? Flere ganger i løpet av dagen?
mayaya Skrevet 25. mars 2007 #8 Skrevet 25. mars 2007 Bare på kvelden ja.. Men tror man kan gjøre det to ganger dagen iallefall... Men på helsekosten sa de annenhver dag. Tror imidlertid at det er liksom et minimum for at det skal fungere..
milva76 Skrevet 25. mars 2007 #9 Skrevet 25. mars 2007 Ja, det vil jeg tro også. Må jo være vikitg at det holder seg elastisk?
mayaya Skrevet 25. mars 2007 #10 Skrevet 25. mars 2007 Jeg vil jo tro at det kan hjelpe iallefall... :-)
er en haletudse :) Skrevet 25. mars 2007 #11 Skrevet 25. mars 2007 Jeg bruker weleda sin olje men fikk først med meg nå at man skal massere i 10 min... jaja da ble det jo plutselig litt mer stress Vi får håpe at oljen gjør underverker uansett! Er veldig fornøyd med weleda sin antistrekkmerke olje til mage osv, har ikke fått noen merker ennå, har smurt fra uke 8 og er nå i uke 37/38
muslingen Skrevet 26. mars 2007 #12 Skrevet 26. mars 2007 Jeg var hos jordmor forrige uke. Hun anbefalte veldig å bruke weleda sin olje og bruke den i tre min hver eneste dag. Hun sa at jeg måtte gjøre det hver dag fra uke 34. Om jeg ikke gjorde det hver dag var det ikke vits å gjøre det i det hele tatt sa hun. Det var i følge henne heller ikke noe poeng å starte tidligere enn uke 34. Jordmoren min jobber både på helsestasjon og på sykehuset, så hun sa hun hadde sett effekten av dette mange ganger. Hun anbefalte også at partner kunne hjelpe til. Litt usikker på hva jeg syns om det, men har han lyst får han lov;)
MAMMA1 Skrevet 26. mars 2007 #13 Skrevet 26. mars 2007 Jeg gjorde ikke dette forrige gang, og revnet vel egentlig ikke nevneverdig. Uansett så er det stor fokus på denne oljen for tiden, så man har jo ikke noe å tape på det..forhåpentligvis blir det ikke mere plager med utflod av det. Jeg har også kjøpt Weleda sin olje.
plutseligbolle Skrevet 26. mars 2007 #14 Skrevet 26. mars 2007 Jeg har også denne Weleda-olja. Men jeg synes det er litt vanskelig å nå ned for tida....Har nok med å få tørket meg når jeg har vært på do...
Én til Skrevet 26. mars 2007 #15 Skrevet 26. mars 2007 Har nettopp kommet hjem fra svangerskapskurs, og JM anbefalte bruk av hvetekimolje fra og med uke 34. Sa det var gjort en stor svensk undersøkelse på dette, som bekreftet mindre revning osv. Hun sa man skulle smøre morgen og kveld, hver dag.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 27. mars 2007 #16 Skrevet 27. mars 2007 Weleda sin skal visst være fin.. Jeg brukte en sist som var suveren, revnet ikke noe, men husker jo ikke hva den het da.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 27. mars 2007 #17 Skrevet 27. mars 2007 Hvetekimolje var det det het tror jeg.
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 27. mars 2007 #18 Skrevet 27. mars 2007 Får man kjøpt hvetekimolje på apoteket eller på helsekost?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå