Gå til innhold

Hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer, og pappa til lillejenta vår på 1 år tviler på følelsene sine for meg. Jeg har slitt med dårlig sexlyst tidligere i forholdet, også før vi ble gravide. Han mener at det har gjort at noe sakte men sikkert har slokna inne han. Dette er helt nytt for meg, siden han ikke har sagt noe om dette tidligere. Nå, når jeg vet at jeg kanskje er i ferd med å miste han, er sexlysten tilbake. Men hvordan skal jeg få følelsene hans for meg til å blusse opp?? Vi har jevnlig sex nå, men han sier at det ikke er nok..... :( Er så ulykkelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har ALT overtaket i forholdet, tydeligvis.

Tror ikke det er så mye du kan gjøre - utover å prøve å sette deg i respekt, på andre måter enn å ha sex med ham bare fordi han vil det..

Skrevet

fortell ham at du har fått sexlysten tilbake når du skjønte at han vil gå fra deg, og at du vil prøve å få forholdet på rett bane igjen. si også at du selvfølgelig godtar at han flytter ut(e.l.)hvis han ikke vil prøve igjen.. men ikke virk desperat, da vil han kanskje enda mer ut av forholdet.. hvis han flytter ut, kan du jo håpe på at han oppdager hvor bra han egentlig hadde det med deg..

stort mer kan du ikke gjøre, når det er snakk om følelsene til en annen...

Skrevet

Vil du ha et ærlig innspill?

Mellom linjene i ditt innlegg leser jeg følgende:

1. Mannen din elsker deg ikke (da ville han ikke ha dumpet deg pga for lite sex)

2. Mannen din har veldig overtaket over deg

3. Du har veldig dårlig selvtillit

4 Du har ikke mer sexlyst nå, men later som om du har det fordi du er redd for å miste mannen din.

Du bør la han gå - og prøve å få opp selvtilliten din på andre måter enn ved å være avhengig av en mann.

Skrevet

Tror du anonym har litt dårlig selvtillit selv!!!ANONYM-er du redd for og stå for meningene dine kansje??????????

Skrevet

Skjønner du ikke at anonym ikke vil bli uthengt i etterkant med nick pga sitt utspill???? Folk er jo så sinnsykt barnslige her!

Skrevet

Jo jeg kan forstå det men synes du er litt kvass:=)

Skrevet

hmmm... det første jeg tenker er at dette mulig er hans måte å bruke herseteknikk over deg. Han setter seg på bakbeina og gir deg alt ansvaret for å fikse forholdet. Sier at han mister følelsene for deg og blir automatisk satt i konge-stol og får masse sex og du gjør alt for han. I mine ører høres han kjempe egoistisk ut... man er to i et forhold og hvis noe skal bli bedre i et forhold må begge prøve... Det er utrolig lett å bare gi opp... enkleste vei ut det. men ingen slik vei burde være lett for han å ta når dere har et barn sammen!!!

Skrevet

Takk for synspunkt og innspill, alle sammen! Det er det som er så fint med disse sidene, man får ærlige svar. Hvis man ikke tåler det, så får man la være å skrive noe.

Mulig at jeg har fått dårlig selvtillit, og at han har overtaket på meg nå. Det er ikke noe god følelse! Jeg har vært så sikker på han før, og tidligere er det jeg som har hatt "kontrollen". Jeg liker veldig dårlig å ikke ha kontrollen, får nesten litt panikk. Men sånn skal man ikke være, man skal ikke ta folk for gitt. Det er nesten som jeg har fått mer respekt for han, selv om han oppfører seg dårlig mot meg nå.

Nå skal det sies at han har våknet, og innsett at det er han som taper alt på et eventuelt brudd. Han oppfører seg stadig bedre mot meg, og vi går i terapi for å få hjelp til å snakke sammen.

Hadde det ikke vært for datteren vår, så hadde det ikke vært så mye å bygge videre på, men som noen skrev tidligere, når man har barn, så må man prøve ALT før man går fra hverandre. Det er jo mulig at vi nå kan få en slags gjensidig respekt, og at forholdet kan bli enda bedre?!

Ikke vet jeg...

Skrevet

Herlighet, for noen ensporede innlegg, og ditt var verst!

Klart det gjør noe med mannen å bli seksuelt avvist over tid. Har du tenkt på hvordan du ville reagert selv? Følelsen han har over å ikke være god nok, følelsen av at hun kanskje ikke elsker ham mer osv. Det er slike tanker folk får, både kvinner og menn når partneren deres ikke vil ha sex lenger. For sex er så mye mer enn bare sex, det er nærhet og følelser også.

Så jeg kan godt forstå at noe har sluknet i ham, at han ikke er sikker på at han elsker henne lenger.

Når det gjelder hersketeknikk, har du tenkt på at det å nekte sex også er en herketeknikk? Er ikke det egoistisk? Være i et forhold, og forvente at den andre skal godta å ha et liv uten sex?

For meg virker det som om denne mannen lenge har vært tålmodig, men at følelsene hans nå har forandret seg.

Hvor mange har ikke følt at mannen etterhvert blir som en venn? Og når de skriver om det, og at de ønsker seg noe mer, får de full oppbacking her inne. Men når en mann kanskje føler det samme, da er han egoistisk og bruker hersketeknikker for å få det som han vil.

Sjelden jeg har sett så barnslige holdninger som her inne på dette forumet, og det er sjelden jeg har sett innlegg som er så lite reflekterte som svarene trådstarter får her.

Skrevet

oj, jeg synes ditt var verst jeg clue. Du kverulerer og vrir på alt fra innleggene. Og ditt innlegg er utrolig enspora det også... Dessutten, dette var vel et svært lite hjelpsomt innlegg...

Synes hi virker som en som prøver så godt hun kan å forstå sin mann... Og det er jo veldig bra at de har begynt i terapi for å løse problemene i forholdet og er ute etter å få gjensidig respekt.

Har man ikke lyst på sex, er det ikke noe grunn til at man skal tvinge seg til å gjøre det. Forholdet og sexlysten blir ikke bedre av den grunn...

Skrevet

Jeg svarte først og fremst på innlegg fra anonym 23:14 27.03.2007.

Når en ser kun en side av saken, blir det gjerne framstilt som anonym gjør. Derfor belyser jeg også den andre siden av saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...