Gå til innhold

Ingen måling av SF-mål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 22 nå. Har vært på to kontroller og JM og fastlege pluss ordinær UL....men ingen har målt SF-mål av meg! Det er ingen skraverte mål på helsekortet. Det eneste var at JM sa når jeg var hos henne i uke 18 at livmora nådde navelen nå. Skal jeg be om at de tar mål av meg ved neste kontroll, eller er dette normalt så tidlig i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JM og legen har kjent etter livmoren mange ganger de(jeg er på mange kontroller i forhold til mange andre tror jeg), men ikke funnet den før i forrige uke (20+5). JM sa at det var fordi jeg hadde så stram muskulatur! den lever jeg leeeenge på!

mitt sf-mål var 19 da, men tror ikke det er grunn til bekymring selv om de ikke har skrevet noe. Har hørt at mange ikke engang prøver å sjekke det før i uke 24.

Skrevet

Tusen takk for et oppmuntrende svar fairy :-)) Jeg begynte å lure skjønner du, da "alle" maser om at jeg er så liten til å være sååå langt på vei. Jeg spurte min mor, og hun sa at hun vokste ikke mye før hun var i 6 måned...så jeg er nok i samme gate..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...