Gjest Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Er det noen andre her inne som har fått beskjed om å begynne med Hemofer? Etter å ha vært ekstremt trøtt og sliten hele svangerskapet fikk de nå tatt prøve av jernlageret mitt. Normalen ligger på 15-200, mitt var på 7!! Så der kom forklaringen...jeg er ikke bare ekstremt lat;) Er det andre her som har fått beskjed om å ta jern, evt hvorfor? Og hvor raskt skal man merke forandringer?? Gleder meg så til å få litt mere energi!
penut3 Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Ja, jeg må også bruke jern, pga lavt jernlager... Tok godt og vel 14 dagers tid før jeg merket litt bedring... Skal ta ny prøve for å sjekke at det stiger!!! Syntes jeg fremdeles er veldig trøtt, men det er vel en del av denne pakka:)
Lovehearts Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 fikk beskjed på apoteket at virkningen ikke kommer helt før etter 6 uker. går på hemofer no ja, merker ikke så stor forskjell, men har gått fra 8-10.....
Divinity Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Jeg går også på Hemofer. Det er det mildeste jernpraparatet på market. Så du må regne med at det tar et par uker før blodprosenten begynner å stige igjen. Men, det er er vanlig at blodprosenten synker litt rundt uke 30 av svangerskapet for så stige litt igjen på slutten. For å maximere jernopptaket hjelper det at du drikker appelsinjuice eller tar c-vitamin ved siden av hemofer.
¤ my precious ¤ Skrevet 25. mars 2007 #5 Skrevet 25. mars 2007 Jeg gikk også på Hemofe, men de var for svake for meg...Så etter 1 mnd så fikk jeg beskjed om å bytte til Duroferon, vet ikke hvordan de har virket enda...
Gjest Skrevet 25. mars 2007 #6 Skrevet 25. mars 2007 Jeg startet rett på Ferromax. De er dobbelt så sterke som Hemofer. Jeg må ta disse fodi HB og jernlageret er litt lavt. Har ikke merket noe effekt på trøttheta ennå og regner ikke med at jeg kommer til å gjøre det heller. Det hadde ikke noe effekt på trøttheta sist heller, men HB og jernlagret gikk litt opp den gangen...
ninsoer Skrevet 25. mars 2007 #7 Skrevet 25. mars 2007 hva er HBèn din da? jeg har tatt hemofer en periode.. tar av og til ennp men har bra HB ligger på 12 nå.. så orker ikke stresse med å ta så mye jern men prøver å få mest mulig gjennom maten. feritin nivået mitt ligger på 12 men har bestandig hatt litt lavt.. men blir så dårlig i magen av å ta jerntilskudd så tar bare av og til nå..
Ulvemor75 Skrevet 25. mars 2007 #8 Skrevet 25. mars 2007 Jeg har også gått på hemofer. Hadde lite jern og hb på 7. Etter at jeg begynte å ta jern - sammen med c-vitaminer hver dag har hb økt til 13 så nå er det mye bedre. HB pleier å ligge på mellom 6 og 15, og er det under 9 bør man ta jern. Noe av årsaken til dette er at man kan miste mye blod under en fødsel og de kan da være litt skummelt å være under 9.
Junijente07- Junigutt10 Skrevet 26. mars 2007 #9 Skrevet 26. mars 2007 Brukte FerroRetard 100mg fe2+, men ble veldig hard i magen og fikk steke magesmerter. Gikk derfor over til hemofer (3tabletter daglig) Prøver derfor å spise endel produkter jeg vet inneholder jern. Broccoli, leverpostei, spinat, kruspersille og alkoholfritt øl(bare noen ganger). Fikk beskjed om å begynne på jern for å bygge opp jernlager, samt legen mente at plagsom hjertebank kom av jenmangel og stress...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå