-MtG- Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Før jeg ble gravid/fikk barn har jeg alltid sagt at jeg ikke hadde nølt med å ta abort om jeg ble gravid på et upassende tidspunkt. Det kunne jeg ikke klart lenger. Nå har jeg sett at det virkelig blir en ordentlig baby ut av det som man blir så utrolig glad i. Jeg har også lest mye i bøker under svangerskapet og har sett hvor stor babyen er i 13. svangerskapsuke som er siste sjans for abort. Jeg dømmer absolutt ikke de som tar abort, for jeg mener det er hver enkelts eget valg. Man bestemmer over sin egen kropp og vil man ikke ha et foster i kroppen sin så synes jeg folk skal få bestemme selv. Men er det noen andre enn meg som har endret litt syn på dette etter at dere fikk barn selv?
Alvepike Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 ja, jeg kjenner meg i gjen i det du skriver ja, helt enig!
Gjest Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 Nei, faktisk ikke. Hadde jeg blitt gravid om ett par mnd nå, hadde jeg faktisk vurdert abort... Fordi jeg tror ikke klarer to barn! Er veldig ung og vil jo utdanne meg og få meg en jobb før jeg i det hele tatt tenker på nr.2.. To barn, ingen utdanning, ingen jobb, 19 år og èn inntekt.. Tror ikke det.
Gjest Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Jeg for min del skulle hatt veldig gode grunner for abbort før jeg ble gravid, og har ikke endret syn av å få barn...
-MtG- Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2007 Det jeg mener er at jeg tror jeg ville blitt mye tidligere følelsesmessig knyttet til en ny baby i magen. Fordi jeg vet hva jeg går til. Hadde aldri trodd at jeg skulle elske et barn så høyt! Har aldri vært noe særlig glad i barn:)
Lille søtnos Skrevet 25. mars 2007 #6 Skrevet 25. mars 2007 Nei, synet mitt er som før. Jeg synes som tidligere at det er helt umulig å ta et standpunkt for eller imot som kan være gjeldende i alle situasjoner. For hver kvinne som ønsker dette finnes det en livshistorie og en grunn til at de ikke kan eller ønsker å bære frem et barn, og man kan ikke dømme noen uten å vite hva som ligger bak. Det er ikke dermed sagt at jeg støtter de som gjør det.
-MtG- Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. mars 2007 Mamma`s mirakel, Jeg luerer jo ikke på om du dømmer andre som tar abort, men om du hadde hatt vanskeligere for å gjøre det selv nå etter at du har fått barn.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 25. mars 2007 #8 Skrevet 25. mars 2007 Ja for min egen del så har jeg endret synet litt. Trodde jeg var gravid igjen når Maren var 5 mnd, og da kom jeg fram til at jeg ikke kunne tatt abort nå som jeg faktisk VET hva det blir av den lille spiren. Før jeg selv fikk barn tok jeg litt lettere på det å ta abort, ja. Var forresten bare falsk alarm.. hehe Men når det er sagt, så forstår jeg de som tar abort. Alle har sine grunner til å gjøre det, og det respekterer jeg. Det er hver enkelts valg.
animal Skrevet 25. mars 2007 #9 Skrevet 25. mars 2007 Jeg dømmer ikke andre som tar abort, men har bare blitt enda mer sikker på at jeg ikke hadde klart å ta abort etter at vi fikk barn. Hvis det var noe alvorlig galt med barnet derimot, så er jeg ikke sikker.
BettyBoob Skrevet 25. mars 2007 #10 Skrevet 25. mars 2007 jo, synet mitt har endret seg. Hadde vært veldig tungt å måtte gjøre det nå som jeg vet hva resultatet blir (visste jo at det blir baby, men nå er det liksom MIN baby og ikke noe abstrakt)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #11 Skrevet 25. mars 2007 Jeg har ikke endret syn. Tok abort da jeg var 16 år. Angrer ikke på det, men visste selv at jeg gledelig hadde beholdt det etter jeg fylte 18. Nå er jeg 24 og nybakt mor og hadde ikke klart å gjøre det nå heller. Men jeg har fremdeles forståelse for at unge jenter gjør det.
Lille søtnos Skrevet 25. mars 2007 #12 Skrevet 25. mars 2007 Jeg hadde ikke tatt abort verken før eller etter at jeg fikk mitt første barn, men det er meg. Så nei, mamman til Gabriel, synet mitt har ikke endret seg.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 25. mars 2007 #13 Skrevet 25. mars 2007 Nei,synet mitt er som før.jeg kan aldri drepe barnet mitt.Mener at det er like galt å drepe barnet mitt om det er i magen,rett etter fødsel,eller som voksent.Det er et liv uansett og jeg synes det er hårreisende at en kan si at det er opp til hver enkelt,for det er deres kropp,vil en ikke ha et foster i kroppen sin så for de bestemme det selv.Vil en ikke ha et forster i kroppen sin og vet at hvis det skjer så vil jeg det ikke uansett,vel da får en holde seg langt borte fra sex.For uansett om en bruker den sikreste prevensjon,så er det en fare for at en blir gravid og det vet alle.De som ikke vet det,er ikke modne nok for å ha sex heller.De eneste gangene jeg kan godta abort er hvis det er fare for mors liv( jeg ville heller ha død,men det er meg) eller hvis en hadde biltt voldtatt.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 25. mars 2007 #14 Skrevet 25. mars 2007 Chanzei & Emilღ Har du tenkt på at du dreper et barn da,et barn som er av ditt kjøtt og blod.Synes heller du bør holde deg borte fra samleie,hvis du vet at du vil gjøre deg til morder,hvis du blir gravid.
-MtG- Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #15 Skrevet 25. mars 2007 Så det er greit å drepe barnet sitt om man har blitt voldtatt? Med så sterke meninger mot abort så skjønner jeg ikke at du kan synes det er greit..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 25. mars 2007 #16 Skrevet 25. mars 2007 Grunnen til at jeg synes det er greit,er at det er en enorm belastning for moren,hun har heller ikke valgt det samleie som det ble barn av.Å vite at noe vokser i deg og som er en del av en person som har gjort deg så vondt,kan drive en person til selvmord.Samtidig så tror jeg ikke det er bra for barnet å få vite at pappaen hans er voldtektsmann,derfor ble jeg til.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 25. mars 2007 #18 Skrevet 25. mars 2007 Bare for å legge til,jeg mener at hvis noe velger å ta abort,burde de måtte se babyen/fosteret på ultralyd den dagen de skulle ta abort,for å se hva de virkelig vil ta livet av. De burde også sett på www.abort.no, der er det også gode bilder om hva som virkelig skjer.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 25. mars 2007 #19 Skrevet 25. mars 2007 Ikke endret syn. Folk må få bestemme selv over sin kropp. Full respekt for valg venninner eller andre bekjente tar. Ikke min rett å dømme, den makten har jeg ikke.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 25. mars 2007 #20 Skrevet 25. mars 2007 Hva med det lille barnet som blir drept da????Det får ikke bestemme selv,bør en ikke passe på de forsvarsløse.Hadde det vært greit om noe drepte babyen sin etter at den ble født,fordi det ble for mye for dem???
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 25. mars 2007 #21 Skrevet 25. mars 2007 Att det går ann å være så uviten i 2007 BUFF BUFF BUFF =0(
SuperGlad Skrevet 25. mars 2007 #22 Skrevet 25. mars 2007 Ja jeg har helt klart endret syn etter jeg fikk jenta mi! Før hadde jeg allitd tenkt at jeg kunne klare å ta abort hvis en graviditet kom på et ufattelig dårlig tidspunkt. Nå når jeg vet hva som blir av en liten celleklump som vokser så ville jeg aldri tatt abort. kan ikke si at jeg ikke vil vurdere det hvis jeg er godt voksen å blir gravid. Andres valg er andres valg. Man kan ikke tvinge noen til å bli foreldre, å man skal ikke måtte ha dårlig samvittighet for å ta det tunge valget å innse at barnet ikke ville fått det slik det fortjener. jeg er for abort når det blir brukt rett, ikke som et prevansjonsmiddel, men jeg er er imot abort i min egen kropp.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 25. mars 2007 #23 Skrevet 25. mars 2007 Det får være hennes problem, solsikke. La oss inderlig håpe at hun ikke blir gravid igjen der det er fare for hennes liv,- kan jo ende med at barna hennes mister mamma'n sin. Blir nok veldig koselig for dem å leve resten av livet vel vitende om at mamma var så i mot abort at hun heller valgte å forlate dem enn å ta abort...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 25. mars 2007 #24 Skrevet 25. mars 2007 Det er nesten som meg det, SuperGlad. Bare jeg oppdaga at abort ikke var noe for meg før jeg i det hele tatt blei gravid med snulla, så det har jo ikke endra seg etter at jeg fikk henne. Men jeg hadde jo tatt abort hvis det var noe veldig galt med fosteret eller om det var fare for mitt eget liv, eller hvis jeg blei voldtatt.
*Camomilla* Skrevet 25. mars 2007 #25 Skrevet 25. mars 2007 Jeg er mye enig i det du skriver, men jeg synes ikke det er mindre egoistisk å velge døden fremfor abort om det er fare for mors liv, om du har barn fra før av. Skal barna dine bli morløse fordi du heller dør enn å fjerne et foster? Jeg hadde hatt lettere for å velge å bære barnet frem om jeg ikke hadde barn fra før av, men jeg hadde aldri villet forlate min lille datter for et foster. No way!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå