Mamma til to tette Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Noen erfarne som kan hjelpe snart førstegangsmor som tenker på det meste for tiden. Har fått lånt en voksipose av venninne. Jeg har termin om 5 dager og for tiden er det god vår her i Bergen, oppi 12 grader. Hvor varmt må det være for at man dropper voksipose, har også kjøpt en vanlig dyne til vognen. Synes voksipose ser kjempegod ut men ser jo nesten ut til å være for vintertemp??? Skal ha den i city bag fra emmaljunga.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Jeg ville heller ha brukt voksiposen til litt utpå våren enn å kle på masse klær på babyen. Voksiposen luner veldig godt undenifra også, mer enn ei dyne vil gjøre. De fleste babyer liker å bli pakket godt inn i voksiposen!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 10 varme er max temperatur til voksiposen. Over det blir den for varm. Mens vi brukte den til storebror her, måtte vi bruke dyne og evnt et pledd hvis det var varmere enn 5 grader... Og over 0 hadde han kun på seg litt tøy, en genser og lue, ikke noe på bena. Er det 12 varme ute blir det fort for varmt med voksien. Da er det heller bedre å legge et ullpledd i bunnen av vogna og pakke babyen inn i et pledd med dyne rundt. Du må tenke på hvor mye tøy du selv har på deg ute i den temperaturen og kle babyen i omtrent det samme. Men prøv deg frem uansett, kjenn på nakken til babyen om h*n er varm eller kald....
mayaya Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Sånn som været er nå, ville det ha blitt for varmt med voksi her iallefall... DEt er jo ca 15 grader, jo... Teppe eller skinn under, og dyne over er nok passe :-) Men det er i Trondheim da.
Mamma til to tette Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2007 Takk for innspill! Var 17 grader i Bergen i går så herlig vår! Får vel finne ut av hva babyen liker etterhvert men mange rare spørsmål som plopper ned i hodet når man går fødeklar rundt med seng og vogn klar. Som om man trenger laken i vognen? Stilte spm til min kjære mann i går som så rart på meg og sa "Jeg har ikke peiling!". To førstegangsforeldre med flere spørsmål enn svar ,-)
MAMMA1 Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 Nå er det jo vårtemp og da mener jeg voksipose er for "heavy".Selv ble bagen i vogna for liten til den store voksiposen, og jeg brukte dunpose istedet.Men det viktigste er å ha noe lunt (lammeskinn) i bunnen og bruke dyne nå når vårsola har tatt tak:-)
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 på føden sa de til meg at vi hadde en tendens til å kle på barna våre for mye, og at vi skulle kle på dem det vi ville så deretter ta av dem et plagg, da var det som regel passe... det er bedre barna er kalde en varme for det er mye farligere at de svetter...
Mamma til to tette Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2007 Tror jeg skal bruke tiden på føden til å stille jordmødrene der alle "dumme" spørsmål jeg måtte ha ,-) Tror både jeg og mann føler oss litt som bambi på isen når det nå nærmer seg. Utrolig at vi snart har ansvar for et lite vesen! 9 mnd er faktisk ikke lenge nok til å forberede seg...men vi får nok snart dreisen på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå