baby3### Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Jeg gru gleder meg til sommeren. Har fått mange åreknuter på begge bena, fra leggene og opp til lårene. Det ser helt grusomt ut. Noen som erfaring med slike. Vet at ikke så mye kan gjøres, og det er kjipt. Noen som har erfaring med å operere dem bort?
mammaigjen:-) Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 hei. jeg har brukt støttestrømper hver dag siden åttende uke. er i 27. uke nå og har enda ikke fått åreknuter. hvilken uke er du i?har brukt strømpene hver dag fra før jeg står opp til jeg skal legge meg. dette pga flere med fæle åreknuter etter svangerskap i familien min. hvis jeg ikke har på støttestrømper, kan jeg merke at det liksom stikker i beina. og når jeg dusjer i varmt vann blir blodårene blå og veldig tydelige. det anbefales å ikke dusje i for varmt vann, bruke støttestrømper, gå turer hver dag for å øke blodsirkulasjonen, og jeg gjør også en del øvelser med beina når jeg ligger på ryggen. det gjør jeg flere ganger om dagen. tror det går an å bremse utviklingen hvis du begynner med støttestrømper nå!!! løp og kjøp!
Gjest Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 Hei fikk åreknute med min første, men den ble mindre synlig etter jeg fødet, da forsvinner det masse blod og væske fra kroppen. Bruker selv støttestrømper,har brukt det begge gangene,det hjelper på press i beina og bedrer blodsirkulasjonen,men det hindrer ikke at du får åreknuter. Min mamma har opperert begge beina for åreknuter, (det er/kan være arvelig) etter sin siste unge og de har vært fine frem til nå. Jeg snakket med legen min om dette, han sa vi skulle vente og se hvordan de blir etter at kroppen blir nogelunde seg selv igjen og er de da stygge og vonde så bør en opperere de
baby3### Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2007 Takk for svar. Jeg er nå i uke 29. Kjøpte meg støttestrømper for lenge siden, men syns ikke de hjelper noe. Ikke er de noe gode å ha på heller, minner om en veldig stram lang sokk. Bruker dere de som er glatte. Tror nok jeg må investere i ett par av de. Lurer også på om jeg burde fått meg noen av typen som går opp til låret. Hvor får man kjøpt disse da? Åreknuter er nok desverre arvelig i min familie. Det som er rart er at jeg fikk de ca. 1 mnd før jeg ble gravid denne gangen, og hadde ingenting mens jeg gikk med førstemann. Har hørt at mange av åreknutene blir nesten styggere når man opererer dem bort. Noen flere med erfaring?
er en haletudse :) Skrevet 25. mars 2007 #5 Skrevet 25. mars 2007 Hei! Jeg har fått disse "flotte" åreknutene også, særlig i lysken. Har sprengte blodkar på legger og lår (disse er ikke sånne som tyter ut av huden, men er tynne og blålige) Ringte elipse klinikken og forhørte meg om priser på laser behandlinger som brukes på sprengte blodkar, dette kostet ca 2600 første gang og 1800 for oppfølgende behandling (de sa man regnet fra 1-3 behandlinger).Har man store åreknuter som er smertefull kan man få det dekket. På elipse klinikken kan større blodårer fjernes ved at det sprøytes inn et stoff i åren som får den til å trekke seg inn til sitt normale igjen (dette hørtes lit skumlere ut...) De virket profesjonelle, det jobber sykepleiere og leger der og de var ikke ute etter å selge. Sykepleieren jeg snakket med fortalte om reglene de har for gravide,etter fødsel og de som ammer og sa de ikke utfører noen som helst inngrep/behandling på noen av disse gruppene. Fikk beskjed om å ringe tilbake etter at jeg ikke lenger full ammer (6-8 mnd etter fødsel) og hvis man forsatt ammer må man ikke gi barnet melken i 4-5 dager etter behandlingen.Støtte strømper ble anbefalt å gå med 3 mnd etter fødsel og 6 uker etter evt behandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå