+barebea+ Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Tirsdags morgen i 7.30 tiden dro jeg til fødestuen for å sjekke åpning, etter en natt med uregelmessige rier. Jeg måtte også få sjekket hvilket leie babyen lå i, da min første var stjernekikker, og hodet heller ikke hadde festet seg. Men alt var bare fint. Hodet festet og 3 cm åpning. Vi dro hjem da jeg visste at dette kunne ta sin tid. Så vi stekte egg og pølser, og koste oss i mellom de masete riene mine. Storebror bIe kjørt i bhg. Da klokken nærmet seg 10, hoppet jeg inn i dusjen da jeg syntes riene begynte å bli vonde. Det var skikkelig deilig!! Da jeg kom ut fra dusjen, bestemte jeg meg for å dra tilbake til føden. Jeg ble sjekket på nytt, og det var bare 4 cm åpning!!! Og jeg var fortsatt ikke helt moden.. Argh.. En hel cm på 4 timer! Og jeg er andregangsfødende.. Huff tenkte vi.. 6cm til ganger 4 timer, da føder vi jo om et døgn hvis det fortsetter i samme tempo!!!!!! Mistet litt motet der ja.. Men de to jordmødrene som var på dagvakt, sa at det hadde vært morsomt om jeg kunne føde før vaktskifte klokken 15.. Javisst.. Men vi bestemte oss for å bli der, og vi fikk tildelt et "venterom" på barsel. Jordmor foreslo Petidin sprøyte, og jeg takket ja til 50mg. Det var halve dosen av det jeg fikk med min første. Kjempedeilig!! Jeg kjente såvidt at riene kom, og jeg klarte å duppe av. Jordmor lærte meg også forskjellige avslapningsmetoder, og det som virkelig hjalp, var å presse rompa ned i madrassen, og bare rugge på hoftene når riene kom. I tillegg fikk hun meg til å tenke at jeg var en annen plass. Så i mitt hode, var jeg midt i en blomstereng å sprang:) Pappa'en kjedet seg, så han dro ut på butikkene for å koble litt av mens jeg duppet. Jordmor kom med en varmepute som hun la på korsryggen min, og gjett om at det var fantastisk deilig!!! Da klokken nærmet seg 13, kom pappan tilbake, og la seg til å sove sammen med meg. Og der lå vi å "porket".. Så begynte riene å bli såpass sterke, at jeg kjente dem godt. Fikk en sakkosekk opp i senga, og der sovnet jeg igjen med den store magen min. Da klokken var 14, kjente jeg plutselig et PLOPP inni magen og der var som om noe ramlet ned. Og som lyn fra klar himmel, kom DEN sterke rien.. Pappa'en spratt opp fra senga da jeg hylte, og ble helt sjokkert! Han spurte hva det var, og jeg ropte bare: "Hent jordmor!" Jordmor kom, og da var riene såpass tett, at det var rett inn på fødestuen. Måtte ha prekestol for å komme meg dit. Hang over den som om jeg var en gammel kjerring:) Inne på fødestuen fikk jeg tisset, og tatt på meg sykehusskjorten. Hadde ikke stått der lenge, så spurte jordmor om jeg kanskje hadde lyst til å prøve lystgass. Nei, ikke enda. Men da den neste rien kom, var jeg temmelig snar å ombestemme meg!! Heheheeh!! Sugde meg dermed fast i masken. Og gurimalla, det var så utrolig godt!!! Ble stående med prekestolen, da jeg følte for å stå. Var så godt å gå ned på huk da riene kom. Kjente at babyen kom langt ned i bekkenet, og at jeg snart måtte begynne å presse. Jordmoren ville ha meg oppi sengen, for å forhindre at mitt gamle rift skulle bli revet opp. Lå på siden, og sånn ble jeg liggende. Jordmor sjekket åpning, men jeg var ikke helt åpen ennå. PLUTSELIG måtte jeg presse, og jordmor måtte pent ta hanskene på i superfart, og inn igjen.. Hehe! Joda, Beate, bare press! Og jeg presset.. Men i rusen av den herlige lystgassen, fant jeg ut at jeg skulle holde igjen. "Nei og nei, ikke knip igjen, nå er jo hodet ute, du må jo presse" "WHAT??!! E hode ute???" Og for en fryd og glede!! Jeg presset et par runder til, og der, ja der var gutten vår kommet til verden akkurat klokken 15.00. Vi klarte sannelig vaktskifte vi:))) *Skratte* Lillebror Fredrik kom altså til verden tirsdag 20.mars, 2 dager før termin. Han er prikk lik sin storebror, og er bare verdens nydligste baby! Han var 3550g og 52cm lang. Han er sååå snill. Pupper, bæsjer og sover. Vi hadde en fantastisk opplevelse, og all ære til fødestua i Alta. De er super flinke!! Vi er så lykkelige<3 Vel, det var min historie, og jeg takker herved for meg her på barnimagen for denne gang.. Men: I'll be back:) Masse lykke til videre på ferden alle dere som både prøver og venter!
Frk. Vable Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Oi, syns det er så spennende med fødselshistorier nå når jeg nærmer meg fødsel selv!!! Hørtes jo ut som en kjempegrei fødsel du hadde, selv om det er vondt! Gratulerer så masse med lillebror!!!
SolMåneStjerne Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 gratulerer m gutten deres=)hørtes ut som en fin fødsel..kos dere masse..
#Aurora har tre gutter# Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 gratulerer så mye,kos dere så mye med gutten deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå