rosa og en blå Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 I de kommuna vi bor i, el der vi er "medlem" liksom i den vi vart døypt?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 den du hører til i din kommune i forhold til der du bor. Du kan ringe kirkekontoret i din kommune å høre hvilken kirke du hører til
april 06;) + mai 09* Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 det er et eller annet med at en og slipper billigere unna dersom en velger en kirke som et av foreldreparene til brud/brudgom sokner til, men jeg vet det har vært noe endring i dette i det siste. Vi gifter oss i kirka der foreldrene hans sokner til, og der han var døpt, men vi må betale en eller annen avgift.
Alba44 Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Det er gratis i den kommunen du bor, koster 1000,- i en kommune hvor du har familie og 2000,- i en kommune man ikke har tilhørighet. Vil tro dette er likt for hele landet.
3 herlige unger!!! Skrevet 25. mars 2007 #5 Skrevet 25. mars 2007 Er nok veldig forskjellig fra kirke til kirke!! Nidarosdomen koster f.eks 8000,- i sesong!!! Uansett om foreldre har tilhørighet ell ikke.. Tror små kirker er billigst, og som Alba33 sier er d som oftest gratis i kirka i kommunen man bor i.
bambi&bamse Skrevet 25. mars 2007 #6 Skrevet 25. mars 2007 Hei! Tror dette er litt forskjelligt jeg med hennsyn til betale eller ikke. Vi kunne gifte oss i kommunen vi bor i,eller kommunen som jeg er født i, eller kommunen som min mannn var født i eller som han har vokst opp i eller som han har bodd i i sitt "voksne" liv gratis. Altså fem forskjellige kommuner, og tre av dem er i Danmark. Så vi valgte og gifte oss i den kommunen han har bodd i i sitt "voksne" liv i Danmark mvh
Pappas fultreffer :) Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 Vi skal gifte oss i menigheten der vi sokner til, men vi betaler 500 kroner til dekorering av kirken da. Det hadde blitt 1000 kroner om vi hadde tatt en kirke utenfor vår kommune liksom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå