Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Kommer lite,ett ork å pompe meg med enorme pupper så nakk å ryggen utsettes enormt så jeg gråter mens jeg pumper meg noen ganger,skifter stillinger ofte men ingen er gode nok uansett hva jeg har prøvd.Føler meg så elendig,som en jævla dårlig mor,drømmen min var å gi min datter bryst men hun er født for tidlig å klarer ikke suge skikkelig ennå(sugerefleksen) selv om jeg har prøvd flere ganger.Føler drømmen min knuses nå.Jeg er så sår å har nesten ikke fått ut noe melk.Dette ser mørkt ut,jeg tror jeg må slutte for mine egen helse også siden jeg klarer knapt dette mere,det er så forbanna trist å forbannet frustrerendes.Føler jeg har tapt en kamp jeg trodde jheg skulle klare med nok støtte å hjelp,men nå ser dette ikke litt lyst ut lenger,det er som dette er slutten.Noen andre enn meg som også føler dette?
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Er alltid litt sårt det der. Jeg måtte også slutte da småen var liten pga. hyppige brystbetennelser som gjorde at jeg mistet melken, han har riktignok fått melkeallergi, men i følge legen hadde han sikkert fått det uansett. Er det for tungt så gå heller over til mme. Mange barn som vokser opp på det :-)
så var vi 4 Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 Jeg følte det likens selv etter 8 mnd pumping, men det viktigste for babyen er ikke mm, men ei blid og fornøyd mamma uten nakke/rygg smerter. Jenta di blir nok ganske sikkert å vokse seg stor og sterk også uten mm.
Gjest Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Prød denne nesesprayen som skal hjelpe da? Er på resept.. Hør med legen din.. Vet at kjempemange her inne har brukt den.. Så om du orker et siste forsøk ville jeg prøvd det.. Ammet i 3 mnd før jeg kastet inn håndle jeg.. Kjenner meg igjen med dette at det var et pes.. Knerten her bare lå og koste seg ved brystet han.. Lå der en evighet uten å få i seg store skvetten, følte at flaske var bedre for oss, da visste jeg hva han hadde fått i seg osv.. Så ikke ta det så tungt.. Det er bedre å ha en mor som er uthvilt, og kosete.. Følte jeg gikk glipp av litt der jeg satt ved pumpa jeg da.. men men..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Hvilken nesespray?Får man ikke kjøpt noe resptfritt på apoteket da???
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 Det er nesespray som setter i gang utdrvningsrefleksen.. Den er altså ikke til forkjølelse.. Men den er reseptbelagt ja.. Slenger inn et innlegg her jeg, så kan du se hva den heter.. Sikkert en del folk her inne som har brukt den..
Aga:-) Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 Har du vært i kontakt med Ammehjelpen, evt en ammepoliklinikk? Og har du elektrisk pumpe? Det er jo ikke sånn at du for enhver pris må gi morsmelk, men hvis du ikke har snakket med en vennlig og kyndig person som kan forsøke å hjelpe deg, anbefaler jeg deg det virkelig hvis du har et ønske om å prøve lenger. Hvis det ikke går, så hold hodet høyt hevet likevel. Du har gjort det du har kunnet, og du er på ingen måte noen dårligere mor! Lykke til!!
LilleStjerne Skrevet 26. mars 2007 #8 Skrevet 26. mars 2007 Jeg prøvde også å pumpe da jeg ikke fikk til ammingen men måtte gi opp da hun var 3-4 uker. Fikk brystbetennelse og fikk nesten ikke ut melk (50 ml etter 45 min pumping...). Prøvde også nesesprayen men synes ikke denne gjorde så mye forskjell. Ble også vanskelig å sitte så lenge med pumpen da jeg ble alene (pappa var sammen med oss de to første ukene og min mamma uke nr 3) Følte at jeg ikke fik tid til å kose med lillejenta pga all pumpinga. Gikk over til flaske og mme etter mye gråting og hjelp fra forskjellige fagpersoner. Nå skjønner jeg ikke hvorfor jeg var så stresset. Datteren min er god og lubben og har nesten ikke vært syk (hun er 6 mnd nå). Jeg vet hvordan det føles og ikke få det til men du er IKKE en dårlig mor dersom du slutter med pumpingen. Min datter merket på meg at jeg var stresset og hun gråt mye, da jeg begynte med flaske merket hun at jeg slappet av og hun ble en helt annen baby. Håper det ordner seg og lykke til uansett hva du vlger å gjøre! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå