NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Hva trenger man egentlig den foerste tiden til et sommerbarn? Jeg har allerede handlet inn en god del klaer, men hva vil et barn som blir foedt i juli trenge? Hvor mange bodyer? Sparkebukser? Soete smaa antrekk? Greit aa laere av de som har peiling...
Xenaen Skrevet 24. mars 2007 #2 Skrevet 24. mars 2007 Det er utrulig lite du trenger den første tida! Bodyer, og strømpebukse eller sånne småbukser brukte jeg til min lille gutt som var født i juli. Så kan man ellers supplere litt når man ser hva man har lyst å bruke framover!
Gjest Skrevet 24. mars 2007 #3 Skrevet 24. mars 2007 Det eneste jeg kjøpte sist gang var et "hentesett". Fikk så utrolig mye. Første gang jeg var ute å shoppa klær, var vel gutten 6-7 mnd. Og det er begrenset hvor mye klær en baby klarer å bruke. Kjøp klær og utstyr etterhvert som behovet melder seg
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2007 Takk for tipsene. Vi har tenkt aa ha med det meste av utstyr her fra USA hvor det er billigere, saa derfor planlegger jeg kanskje litt mer enn de fleste...skal liksom ha lister paa alt. Det vi ikke faar med oss av utstyr kan man jo ogsaa kjoepe i Norge, men ser at vi i de fleste tilfeller sparer i hvertfall halve prisen ved aa kjoepe her. Naar det gjelder barnetoey er det vanskelig--for det er jo saa UTROLIG mye soett i butikkene. Det er veldig hyggelig naar folk gir klaer i gave, men jeg vil gjerne ha klaer som jeg har valgt ut selv ogsaa... Hvor mange bodyer trenger man i hver stoerrelse? Hittil har vi faatt 9 stk i gave i 0-3 mnd stoerrelse, og det er jo 4 mnd igjen til ungen blir foedt! Lurer paa om jeg burde forsoekt aa bytte dem til andre stoerrelser mens vi ennaa er her borte... Hva med baby-t skjorter til den foerste tiden, saerlig foer navlestrengen faller av? Trenger man det?
Mona2 Skrevet 25. mars 2007 #5 Skrevet 25. mars 2007 Hei, Trenger stort sett bare bodyer og sparkebukser/ bomullsbukser med og uten ben. Det er fint å ha en del pysjamaser... Spesielt om dere får en gulpebaby......Sokker og bomullsluer er kjekt å ha, dessuten, kjøp mange gulpesmekker. Innegensere i str.50-62 er bare tull. Jeg brukte ikke annet enn body før junior begynte å krabbe i 7 mnd. alder. Så lenge de bare ligger på gulvet er det mer prakisk med bodyer og sparkebukser. Om dere kjøper bukser uten ben holder de lenger, og dere kan bruke sokker i stedenfor. Ellers vil jeg anbefalle å bytte en del av klærne dere får i 62. Nesten alle gir klær i str. 62, men det er jo begrenset hvor mye av det dere trenger. Jeg ville byttet i en da større størrelser. For eksempel 68 eller 74.
julaugmamma Skrevet 25. mars 2007 #6 Skrevet 25. mars 2007 Jeg fikk juli-barn sist. (bor på sørlandet) Jeg prøvde å ha en kort-armet body på jenta, men hun fikk varmeutslett, så da ble det bare bleia. Helst burde den også vært av... Jeg kjente godt at hun var for varm, så jeg måtte la tepper og luer ligge igjen. Men noen bodyer, og pysjamaser er et must...Brukt pysj på natta, for da sov hun bedre og roligere. ps: jeg hadde en gulpe-unge som nektet å ha på seg for store klær, da var det bare sutring, fra hun var 2-3 uker gammel, så jeg måtte på storinnkjøp av str 50 og 56 etter at hun var født (var 51cm lang da hun var født) måtte t.o.m ha preaturbleier for at hun skulle være fornøyd... M.a.o, det er vanskelig å forutsi hva slags unge du får også...
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 25. mars 2007 #7 Skrevet 25. mars 2007 Jeg har også hørt at det lønner seg å ha litt større størelser, at babyen vokser kjempefort, og at om babyen er over 50 cm lang når den blir født er den nokså stor. (Jeg var selv 52 cm, min bror 54 cm, og jeg venter gutt - tror ikke han blir under 50 cm nei...) Så jeg har kjøpt en del klær, men bare noen få i i str 62.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå