Gå til innhold

Uuuuutenfor tema. Noen her inne som bygger HUS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynne i disse dager....

Skrevet

bygger ikke, men totalrenoverer....;-)

Skrevet

Nettopp flyttet inn i prosjektert tomannsbolig fra BlockWatne. hvorfor spør du da?

Skrevet

Ja. Vi held på med sparkling, grunning, tapetsering og maling. Reknar med å flytte inn i løpet av ein mnd eller to...

Skrevet

Her bygges det for harde livet.......Hvordan det??

Skrevet

Har lust å bygge. Men usikker på hvor vi skal begynne.

Skal vi gå i banken å høre hvor mye vi får låne, eller skal vi finne ut hva vi vil ha og derretter gå i banken og si ar så mye trenger vi?

Jeg er hjemmeværende med vesla på 15 mnd. Mens mannen min tjener 600 000 brutto.

Vi har 400 tusen i egenkapital.

HEr veldig redd for å ikke få lån til å bygge hus.

Skrevet

Jeg hadde ikke inntekt da vi tok lån på 2,2 mill. Mannen min hadde inntekt på 6-700 000. Grunnen til at jeg ikke hadde inntekt var at jeg fikk barn akkurat da jeg var ferdig med studiet. Vi hadde nedbetalt tomten vi skulle bygge på og det var ca en egenkapital på 400 000. De sier jo i banken at en får låne årsinntekt*3, men det blir vel litt mer siden dere har egenkapital. I møtet med banken fortalte vi at jeg skulle begynne å jobbe etter 1 år hjemme med barnet og jeg er i en bransje der det er lett å få jobb etter endt utdanning så vi fikk låne 2,2 og hadde helt sikkert fått låne mer også.

Jeg ville nok bestemt meg for et hus, finne ut hva alt vil komme på og så gå i banken. Husk at det blir alltid dyrere enn dere tror. Vi regnet og regnet på hva alt ville komme på og tok veldig godt i på alt for sikkerhetskyld, vi var ganske sikker på at vi ikke ville komme opp i 2,2, men det gjorde vi!! Vi hadde 10 000 igjen når alt var betalt!! Så husk å ta godt i!

Et tips:

Det er lurt å følge med litt på forhånd med tanke på tilbud av parkett, fliser etc, hvis dere har venner eller familie som har plass til å lagre litt for dere bør dere være om dere når dere ser ting som faller i smak som er på tilbud. Det er skikkelig stress å løpe rundt for å finne fliser, parkett osv under egeninnsatsen for da er det så begrenset tid å finne noe en virkelig liker.

Lykke til, håper det ordner seg for dere:-)

Skrevet

Håper inderlig det går i orden ja,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...