Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Hvorfor er det så mange som har barn i bryllup. Jeg mener at der hvor det drikkes alkohol har ikke barn noe å gjøre. Ikke egne barn heller. Selvsagt kommer det an på hvor gamle egne barn og sine søsken er, men det går en grense. Har en sønn som vil være 2 når vi gifter oss. Han skel være med på vielsen og til fotografen, men ikke mer enn det. Alle mine søsken er voksen og noen at dem gar barn. Men barna blir ikke invitert. Den yngste som skal være med hos oss er min manns søster som da er 14 år. Er det jeg som er gammeldags?
fanta free Skrevet 24. mars 2007 #2 Skrevet 24. mars 2007 nei syns ikke det, et bryllup er vel mamma og pappas dag om man er foreldre liksom, kjedelig for barn å sitte lenge ved bordet og ikke minst ikke noe ok å se at enkelte kankje har fått seg litt for mye voksen brus... nei her i gården blir ungene, 5 år og 1 år, med i kirken og fotograf og barnevakt etterpå... de får tidsnok sine dager:)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #3 Skrevet 24. mars 2007 Takk skal du ha- Mange av mine venner mener at dett er helt feil, og søsteren min ble veldig sur når barna hennes ikke ble invitert. de er 7 og 4 år. Men det ar bra det er noen som har samme holdning som meg...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 Vi skal ha barn i bryllupet... Men vi skal ikke ha alkohol. så derfor ser jeg ikke noe problem at barna er der..........
To trollunger + en spire Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 Kommer helt ann på hva slagst fest dere skal ha. Vi skal ha søskens barn. Helt greit når vi bare skal ha alkohol til maten.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #6 Skrevet 24. mars 2007 Da det ikke eralkohol i et bryllup ser jeg heller ingen grunn til å la barna utebli. Vi skal derimot ha alkohol derfor vil jeg ikke har barn der. Syns også at det kan forstyrre talene. Slik har det iallfall vært i andre bryllup vi har vært i...
MrsLene Skrevet 24. mars 2007 #7 Skrevet 24. mars 2007 Vi ønsker å ha med datteren vår til middagen, men hu blir hentet etter det.
pillis Skrevet 25. mars 2007 #8 Skrevet 25. mars 2007 Vi skal ikke ha barn i vårt bryllup og om noen blir sur for det blir det dems problem. Jeg synes at det er opp til brudeparet å bestemme hvilken type bryllup det blir og det må respekteres av de nærmste. Vi har også en stor diskusjon gående med mamma og pappa nå, men jeg og min samboer stå bestemt på at det blir ingen barn i vårt bryllup. I tillegg skal vi ha bar på kvelden og då blir det feil med barn rundt omkring.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #9 Skrevet 26. mars 2007 Vi skal selvfølgelig ha barna i den nærmeste familien med. Det er jo ikke snakk om et fyllekalas, og barn tar da vitterlig ikke skade av å SE at voksne drikker litt vin!!
Vannmann35 Skrevet 26. mars 2007 #10 Skrevet 26. mars 2007 Vi kommer nok ikke til å invitere barn nei.. Hverken vi eller våre søsken har barn, og vi er heller ikke av den typen som "elsker" barn om du skjønner hva jeg mener. De av våre venner som har barn bør kunne klare å skaffe barnevakt og unnvære barna denne ene dagen.
*_A_* Skrevet 26. mars 2007 #11 Skrevet 26. mars 2007 Jeg synes at det er helt opp til brudeparet hvordan de vil ha det i sitt bryllup... Selv vil jeg ikke ha barn i bryllupet, helst ikke i kirken, og definitivt ikke under middag/fest. Alt er jo veldig langtekkelig, og bare kjedelig for barna... Det ender opp med at de skriker, eller blir urolige. For de som skal ha kaffe dagen etter (det skal vi), er jo dette mye bedre egnet for barna... Masse kaker og brus, og uformelt:) Vårt problem er at visse familiemedlemmer nekter å høre på oss, og akter å ha med sin 6 måneder gamle baby til bryllupet. De har ikke problem med å skaffe barnevakt, og pumping/MME/grøt er jo gode løsninger... Så vi frykter skriking under vielse og middag..... Som svar til anonym: Tror nok ikke barn tar skade av å se voksne drikke vin/øl til middagen, men mener likevel at bryllupsmiddager ikke er "barnevennlige".
tusta med de 3 små Skrevet 26. mars 2007 #12 Skrevet 26. mars 2007 Mine 3 barn skal være brudepiker/brudesvenn...de skal være med men reiser i kveldinga...
Irmelinn m/spire Skrevet 26. mars 2007 #13 Skrevet 26. mars 2007 Vi skal ha barn i bryllupet vårt. Hele 9 stk faktisk. Men de drar på kvelden i 8-9 tiden før festen begynner. Det blir ikke mye drikking under middagen så det skader ikke. Synes det er koselig med barn og alle bryllup jeg har vært i til nå så har det vært barn der. De hører jo til familien, så jeg synes at de skal være tilstede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå