Perleblomst Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Jeg fødte en datter for 4 måneder siden, og de to siste månedene har jeg mistet mye hår. Har hørt det er vanlig i forbindelse mede amming. Lurer på om det har noe for seg å ta B-vitaminer,ølgjær og evt. andre helsekostpreparater for å bedre veksten eller er det bare noe kroppen må i gjennom? Og til andre som mistet hår under amming,hvor lang tid tok det før det begynte å komme tilbake? Føler meg så pjuskete..!
aprilspøk Skrevet 24. mars 2007 #2 Skrevet 24. mars 2007 B-vitaminer skal være bra. Jeg fikk en spesial-shampo hos frisøren min som skal gi ekstra næring til ammende kvinner. Mistet hår i ca 3 mnd.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 24. mars 2007 #3 Skrevet 24. mars 2007 her sto det på verst fra han var 3-6 mnd. ammer lite nå når han er 9 mnd..m en det har vært normalt håravfall ganske lenge nå
Fjusa Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 Håravfallet har ikke sammenheng med amming. En del av de som ikke ammer mister også hår etter fødselen. Dette er hormonstyrt. Mens vi er gravide holder vi på håret, altså vi mister veldig lite hår. Det håret vi skulle ha mistet under graviditeten mister vi etter at barnet er født. Det er vel noe kroppen må gjennom. Jeg mistet masse hår i en 2-3 mnd-periode. Har masse små hårtuster som kommer igjen nå, ser helt dust ut, men det må jeg vel bare finne meg i (eller klippe meg...). Heldigvis at det gror ut igjen, da... He he.
Gjest Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 Hadde det vært en mirakelkur mot dette hadde nok Katie Holmes brukt den i forbindelse med sitt byllup med Tom Cruise. Hvis du ser nøye på brudebildene vil du se at hu har en søt liten "Pannelugg"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå