Gå til innhold

Andre med et lavt SF-mål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble målt nå i uke 27 og har et SF-mål på 23 cm. Dette er innenfor kurven,men helt på grensa.

Jordmor kommenterte at jeg hadde litt liten mage. Folk tror jo at jeg er ca. 4 mnd på vei... Hun sa at jeg var høy og hadde lang overkropp og det hadde visst litt å si. Ellers sa hun at alt så fint ut og vi fikk bare se hvordan det utviklet seg til neste kontroll om 4 uker.

Men det er klart jeg blir litt bekymret, som førstegangsfødende når alle kommenterer hvor liten jeg er og om jeg er sikker på at jeg er 27 uker på vei.

Jeg må jo få si at jeg var på ultralydkontroll da jeg trodde jeg var 20 uker på vei, men babyen ble målt og det viste seg at jeg var i uke 22. Da kan jo ikke babyen være så liten?

Noen andre her som opplever det samme eller har opplevd at de har hatt små mager og lavt SF-mål og fikk en frisk og normal baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm ligger ikke under SF- maalene selv.. Men som dem sier.. vi er jo alle forskjellige :) Og noen faar stooore mager, mens andre faar mindre! Det er jo mange jeg har iallefall lest om som gaar med liten mage leeenge.. og saa plutselig spretter den ut hehe... Kan godt skje med deg dette vetdu :) Saa lenge ul viste at alt var bra, saa tror jeg ikke du trenger aa bekymre deg :) Lett for meg aa si hehe.

Du skriver jo ogsaa at du er hoey og har lang overkropp, saa da ligger jo babyen litt anderledes hos deg enn hos en person som er kort. Jeg tror alt er heeelt fint jeg. Babyen har det nok kjempe bra, og har nok bare god plass inni der til aa strekke seg paa :)

Det er like normalt aa ligge over som aa ligge under! Jeg er sikker paa at magen din snart kommer til aa poppe ut jeg, hihi!

Lykke til videre! Haaper du faar svar fra noen andre her i en lik situasjon som er din. Slik at du kan betrygge deg med at alt er i den flotteste orden!

God klem fra

Skrevet

Takk for det =) Alltid godt med litt støtte...

Måtte innom for å se på bildene dine. Jeg har ca like stor mage som din i uke 19 og jeg er i uke 27. Hihi!

Skrevet

hehe.. men jeg er sikker paa at det er normalt oxo :) syns min mage forandrer seg mye jeg .. hehe.. den ene dagen syns jeg den er kjempe stor.. og andre dager liten.. hehe.. har nok mye med hva jeg spiser osv... :) Men jeg er uansett sikker paa at magen din kommer til aa poppe ut... eller at du bare er av de som ikke faar saann diiger mage :)

Er nok mange fordeler med det oxo :) Det viktigeste er iallefall at babyen vokser normalt, og du skal se at naar den vokser til i slutten, saa maa magen din vokse i takt :) Du boer faktisk nyyte d saa lenge du har en saann mage naa..Tenk naar den store magen kommer, er nok sikkert tung aa drasse paa hver dag hihihi :)

Men slapp av og kos deg :) Ikke tenk saa mye paa den magen. den kommer nok :) :)

Masse lykke til videre!

Skrevet

Jeg har termin samme dato som deg, og hadde i uke 24+4 symfysemål på 24 cm..... Det er i overkant av normalen. Men jeg håper fortsatt på at jeg har termin tidligere. 27+2 i dag, og ca 101 cm rundt magen..... Alt er nok helt i orden, bare at vi alle er litt forskjellige.

Skrevet

Heisann!

Jeg lå akkurat på gjennomsnittstreken i uke 24, men i uke 28 var målet 24 - innenfor normalen, men litt lavt. Jordmor sa at det ikke gjorde noe, men at hun skulle sjekke det igjen på neste kontroll for å følge med at det ikke flater ut.

Pga lite spark fikk jeg henvisning til ultralyd dagen etterpå (dette hadde ingenting med sf-målet å gjøre), og da var alt fint. Jeg hadde riktig mengde fostervann og vekten til prinsessa var akkurat på gjennomsnittet:)

Håper dette kan være litt beroligende. Vi er alle forskjellige:)

Skrevet

Jeg hadde veldig liten mage i forrige svangerskap, og fikk ei helt perfekt stor jente på 3,7 kg og 51 cm.

Hvis SF-målet ditt var "for lavt" i uke 20/22, er jeg sikker på at babyen vokser som den skal og er passe stor. SF-målet er jo et indirekte mål med mange feilkilder.

I dette svangerskapet har jeg stor mage, men SF-målet var 13 cm i uke 17 og det er jo også veldig lite. Men samme uke var jeg på ul (av andre årsaker), og da var babyen akkurat passe stor. Så om jeg fortsetter å ha lave mål, går jeg ut ifra at babyen vokser fint, så lenge målet stiger jevnt og trutt.

;-) Klem fra

Skrevet

Jeg hadde 14 cm i uke 21...Og DET er lite..:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...