komplett.no Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Datteren min har fått det for seg at hun ikke skal legge seg om kveldene. På dagtid legger hun seg uten serlig protester, må kansje litt dullin til. Men på kveldene slår hun seg helt vrang. Skal ikke sove, men skal ikke være oppe heller for hun er så trett. Gråter uansett. Eneste måten å trøste henne på og til slutt få henne til å sove er å gå, gå og atter gå. Nå er hun tre måneder og 6500g så det begynner å bli tungt å gå med henne i en time på kvelden. Trenger noen forslag på hvordan dere gjør det, hva gjør jeg feil. Er jeg kansje lite streng og skal bare la henne ligge å gråte hysterisk til hun sovner. Får ikke det til. Hjelp!!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #2 Skrevet 24. mars 2007 Kan hun ha luftsmerter? Har du spist noe hun ikke tåler? Sånn var det med mitt barn også, inntil jeg kuttet ut epler! Da roet han seg og sluttet å gråte!
Stratos med 3 barn Skrevet 24. mars 2007 #3 Skrevet 24. mars 2007 Hei Min erfaring med min guttunge var at han trengte den nærkontakten din får når han var bare 3 mnd. Til din trøst; nå er han 6,5 mnd og legger seg i sengen sin uten problemer. Jeg tror det der er noe de må "modnes" for og de trenger tid på seg! En skrikekur som du foreslår ville jeg ikke gjort! Se om du kan legge deg vedsiden av han i sengen, bare sitte med han på fanget å vugge etc, så slipper du å gå. Om han da griner seg i søvn, hadde jeg inntrykk av på min sønn at han ikke opplevde det dramatisk. Gråte i mammas armer. Jeg tror desverre heller ikke man kan sammenligne legging på dag og kveld. Hos oss også er dette to vidt forskjellige ting, både mtp rutiner etc, men det er også tydelig at guttungen "takler" det forskjellig. Om du forstår hva jeg mener...... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 Jenta mi kan gråte seg opp slik som dette pga overtretthet. Jeg har funnet ut at jeg bare må legge henne i sengen hennes. Jeg stapper smokk når det er nødvendig, og stryker henne over hodet og ansikt. Hun liker spesielt godt at jeg legger hånden min inntil ansiktet hennes, da lukter det mamma og hun roer seg. Jeg har aldri bært henne til ro, for jeg syns det er viktig at hun roer seg i sengen. Noen få ganger har jeg måttet legge meg i senga mi, legge henne til brystet, eller holdt irundt henne til hun har sovnet, men det har vært i ekstremtilfeller. Uansett, for meg har det betydd mye at hun har roet seg og sovnet av seg selv i sengen. Men det har ikke skjedd under hjerteskjærende gråt, ikke noe ferbermetode her i gården. Men noen ganger har hun sovnet av utmattelse fordi jeg med mitt nærvær ikke har fått til å stoppe gråten. I de tilfellene har hun dog vært overoverover trett. Hun er litt over 3 mnd nå.
jentebaby i hus Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 Har hatt det litt son vi også. Tror det skjer de gangene hun er overtrøtt og ikke vet helt ka hun skal gjøre. Eg må puppe og puppe og puppe, så prøver vi smokken og vugger hanne i søvn. Prøver å ligge henne tidliggere men da våkner hun bare etter 20 min. Eg lar henne aldrig ligge å skrike/gråte i sengen,det får eg heller ta når hun blir større.
Mamma til to søte sjarmtroll Skrevet 24. mars 2007 #6 Skrevet 24. mars 2007 Slik var min gutt også.Men alt ordnet seg når han ble 4 mnd, så jeg tror og at det er noe barnet må modnes til..Jeg kunne aldri tatt en skrikekur på han når han var 3 mnd. Det hadde vært for hjerteskjærende. Han la seg rundt 10 tiden når han var 3 mnd og våknet hver 3 time hele natten gjennom. På 4 mnd kontrollen fikk jeg "gode søvnvaner" hos helsesøsteren, og mange av de punktene som stod der fulgte jeg slavisk:)og sim sala bim, gutten vår sov,hihi..Jeg begynte å bade han hver kveld kl 7, han fikk pysjamas på og så grøt og melk..så gikk vi inn og la han i sengen sin og sang nattasanger mens jeg strøk han over håret..gutten fikk ikke komme opp av sengen, det var regel nr 1..nå var det nattatid..det gikk overraskendes lett.han bare sutrer litt, men sovnet..så vaknet han presist en halvtime etter, men da gikk jeg bare inn og koste med han, så la han seg til å sove igjen. Det holdt vi på med x antall ganger gjennom natta. Han fikk mat i 2 tiden..bare da tok jeg han opp..og så fortsatte han med å vakne etter det igjen. og etter en uke så forstod han at nå var det lalle tid og sluttet å vakne hele tiden...Nå er han 6 mnd og sover fra 7.45- 6- 7.30 om morgonen, får mat og så sover han fra 1,5- 2 timer til...HERLIG..mamman er så fornøyd, endelig søvn å få så det er håp... tvi tvi til deg..det ordner seg dette vennen:)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. mars 2007 #7 Skrevet 24. mars 2007 Hm,har vel ikke hatt de store problemene med noen av barna mine når det gjelder soving,men å bære babyen i søvn,tror jeg bare gjør vondt verre.Slike små finner fort ut hvordan de vil ha det.Det hender at lillegutt ikke vil sove med en gang,men lar ham grine,så det varer jo ikke på timesvis den griningen da.Har også rutiner på ham når kvelden kommer bad og mat og godnattsanger,så han forstår når det nærmer seg natta tid.
♥Gullonga`n♥ Skrevet 24. mars 2007 #8 Skrevet 24. mars 2007 Hei Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du sier. Blir litt "oppgitt" når sånne som ikke har hatt slike problemer svarer, og forteller deg hva du skal gjøre.... Vet du hva.... gjør det du tror er det beste for babyen din du. Vil babyen bæres, så bær så lenge du orker. Kanskje pappan vil hjelpe til også. Eller prøv å vugg henne i en vippestol hvis hun vil det. Hos oss har ikke annet enn bæring og kosing nytta den perioden det har stått på. Akkurat når man er mest sliten og skikkelig drittlei av å bære og dulle, tror man at det aldri skal bli annerledes, men det gjør det. Ønsker deg masse lykke til. Si ifra så kommer jeg gjerne og hjelper til med bæringen. Jeg kjenner meg så altfor godt igjen i det du sier. Og du... du får det til!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #9 Skrevet 25. mars 2007 Det er litt mye å forvente av en 3 mdr gammel baby at hun skal følge rutiner allerede nå. La henne sove når hun er trøtt og være våken til hun er trøtt. Hun er så liten ennå og må få tilfredstilt behovene sine. Ta for all del ikke noe skrikekur! Det grenser til mishandling når de er så små! Ikke lærer de noe av det heller når de er så små! Ekspertene sier man ikke skal ta skrikekurer før barnet er minst 6 mdr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå