Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Hei, er det noen her som har hatt forkjølelse hos sin lille nyfødte? Her har hele familien vært skikkelig forkjøla, og nå virker det som lille-jenta som bare er 11 dager gammel har begynt å bli tett i nesa. Hva gjør man da, hun klarer jo ikke å suge pupp og puste skikkelig samtidig da, noen med erfaringer?????
komplett.no Skrevet 24. mars 2007 #2 Skrevet 24. mars 2007 Min lille pike var ni dager da hun ble forkjølet første gang. Dryppet morsmelk i nesen og kjøpte en sugert som du suger ut snørr med. Kunne også få kjøpt en type nesedråpper hvist vi trengte, men vi klarte oss med morsmelk.
Elvis_79 Skrevet 24. mars 2007 #3 Skrevet 24. mars 2007 Vår sønn ble førkjølet når han var 3 uker, men hann hostet masse da, ringte legevakta å de sa jeg måtte komme innmed en gan, mente så små barn ikke skulle bli syke. Komm in men det var ikke nå farlig. Så lenge hun ikke hoster masse eller har vanskelig for å puste går det sikkert greit, men er du usikker så ring legen. Er det kun nesen, prøv å dryppe litt brystmelk i den, det pleier å løsne opp.
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 Saltvannsdråper til å dryppe nesen med er kjempefint + "Jordmorsug" til å suge ut slimet i nesen med. Fåes kjøpt på apoteket, supereffektivt!!!
Gjest Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 Dakkar knøttet mitt ble forkjølet nesten med en gang han kom til verden fordi jeg var det da jeg fødte...men fikk ikke så kraftige symptomer, det holdt med morsmelk i nesa...også ble han forkjølet igjen for et par uker siden. Da han var helt nyfødt måtte jeg til slutt pumpe og gi ham melk av kopp (for eksempel topp til tåteflaske), fordi han ikke fikk til å ta puppen og gikk mye ned i vekt. Men så var han jo også litt slapp da. Det kan kanskje være en ide hvis ikke bebisen din kommer seg og får tak i puppen snart. Hvis du ser på ammehjelpens sider er det en video som viser hvordan du koppmater
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå