Gå til innhold

Babyer som ikke tar flaske og bare får mm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når gir dere dem mat for siste gang om kvelden?

Min lille gutt tar foreløpig ikke flaske, og jeg gir han vanligvis siste runde mat på soverommet rett før han legger seg. Noen ganger sovner han ved puppen og jeg bare legger han rett over i senga. Det som bekymrer meg er at han blir veldig avhengig av at jeg er der når han skal legge seg. Pappaen kan jo ikke engang legge ham enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde som deg til vesla var ca 6 mnd. Hun tok heller ikke flaske,og det var vanskelig å få pappan til å legge, for ikke å snakke om barnevaktene stakkars.

Men da vi begynte med grøt gikk det seg til. Da fikk hun grøt, og så pupp i stua. Så tok pappan henne med til rommet og la henne. Da gikk det kjempegreit, og nå er det pappan som stort sett legger henne. Og hun får bare pupp på rommet sitt om natta, de gangene hun våkner.

Skrevet

gullet vårt har aldri drukket melk av flaske ( han er 1 år), han grøsser, og spytter det ut igjen. vann, saft, juice går med på høykant. de gangene jeg jobber kveld/er ute, får han ikke noe, men heller litt om han våkner på kvelden eller natta. passer bare på å få i han væske før han legger seg..

men hvordan får vi avvent han med ammingen????

Skrevet

Anonym: Hvordan gjorde du det når gutten din ikke fikk annen mat enda? Jeg kan jo ikke bare gå ut og la gutten være uten mat til legging? Han spiser for tiden ca hver 3. time på dagtid, men har en lengre soveøkt på 4-7 timer. Eneste løsning jeg ser foreløpig er at jeg må legge ham selv og dra ut etterpå. Jeg må bare sørge for å være hjemme før han våkner igjen.

Kanskje jeg bare må smøre meg med tålmodighet til han begynner å spise annen mat? Vi må jo etterhvert kunne ha barnevakt som kan gi kveldsmat og legge barnet.

Skrevet

Hvor gamle er disse små? For jeg fikk tips om å gi melk med teskje eller et eggeglass. Testet ikke med melk, men hun fikk vann og sviskesaft på den måten, og det gikk fint. Brukt toppen på tåteflaskene som "kopp" også, da kunne pappan gjøre det og. Tar litt tid, men det går jo an å prøve det. Vi hadde noen mnd der vi ikke kunne ha barnevakt, og jeg måtte bare innfinne meg med at vesla trengte meg der den tida. De er jo bare små en gang..... Men nå derimot, kan jeg gå ut og ikke bekymre meg. Men nå er hun 10 mnd og drikker av kopp, da.

Skrevet

Min er (som nicket sier) 4mnd gammel.

Kanskje vi må prøve kopp/skje i stedet, evt. i tillegg. Må jo bare fortsette å øve med flaska. Noen tips?

Skrevet

gutten min er nå 8 mndr og tar ikke flaske ogbare pupp Han har derfor bare fått det.

De få gangene jeg ikke la så måtte de bare gi ha m av glass og så bysse i søvn eller trille Må man så går det

Jeg har nå som han har beg med mat fått han lagt uten pupp så det går seg til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...