Gå til innhold

Maggi - har du fått gutten din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå lille gutten din blitt forløst? Hvordan har det gått?

Antar at dere kanskje er på sykehuset, men håper du snart titter inn og forteller hvordan det har gått (og går selvsagt...)

Nysgjerrig skjønner du:)

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jenter!

Da har jeg kommet meg til en PC med nettilgang....

Lille Victor og jeg har det bra - han ble hentet ut på torsdag formiddag kl. 10.25. Veide 1284 gram og var 38 cm lang : )

Nå bor han i kuvøsen sin på nyfødt-intensiven, men denne gangen ble vi lagt på en intermediær stue; dvs. ikke en av de mest intensive stuene.

Han har ligget med Cpap de første par dagene, men nå har han vært av i nærmere et døgn, og det ser ut til å gå kjempefint.

Sliter litt med fordøyelsen, så han får bare litt mormelk i magen sin, men han får pedamix og litt glukose intravenøst i tillegg for at han ikke skal gå altfor mye ned. Hadde gått ned til 1194 gram i dag.

Ellers har de begynt å gi ham antibiotika fordi han har vært litt hissig rød rundt navlen. De gir det for sikkerhets skyld - de har tatt en del blodprøver som foreløpig ikke viser tegn til infeksjon, og så har de tatt noen dyrkningsprøver som de får svar på først i slutten av uken.

Han har hatt en natt i lyskasse, fordi bilirubinverdiene hans var litt høye (dvs. at han hadde tendens til gulsott).

Keisersnittet gikk fint, jeg var våken (hadde spinalbedøvelse) og etter at de hadde tatt babyen ut for å sjekke ham, kom de inn igjen til meg med ham slik at jeg skulle få hilse på ham før de tok ham med til nyfødt-avd. Har hatt forbausende lite vondt etterpå, men det har kanskje en sammenheng med at jeg har fått en del smertestillende jevnt over. Skal ta ut "stiftene" i morgen, og da blir jeg utskrevet fra sykehuset også. Flytter da forhåpentligvis over på pasienthotellet. De prøver å si at det er så dårlig kapasitet, og at jeg må kanskje bo hjemme, men det kan de bare glemme - jeg vil være i nærheten av gutten min - iallefall ut denne uken. Det er faktisk nedfelt i forskrifter at man barn på sykehus har rett til å ha en av foreldrene sine hos seg, så de får bare finne et rom til meg!

I går så jeg datteren vår på 3 1/2 igjen for første gang siden onsdag, og det var et hjertelig gjensyn. Skal prøve å fordele tiden min mellom sykehuset og henne fremover, så når jeg er med henne får pappaen sitte ute med lillegutt.

Regner med at vi får et opphold på sykehuset på 5 - 6 uker, hvis alt går etter planen!

Skrevet

Så flott.

Gratulerer så masse med Victor, og håper at fortsettelsen vil gå like bra som starten :)

Lykke til videre, Maggi :)

Skrevet

Gratulerer så masse med Victor, Maggi! :) :) :)

Jeg krysser fingre for at alt går bra for dere - dere er i trygge hender! Håper du etterhvert greier å sette ord på hvordan det føles å være på Nyfødt Intensiv igjen... det er noe jeg har tenkt mye på...

Stor klemmer fra meg og Iver, som også har bodd der!

• 2 uker senere...
Skrevet

Grattis med Victor Maggi. Hvilken uke ble han født? Jeg har litt over 3 uker igjen til min magiske uke 34. Da vil de nok gjøre det som skal til for at lillebror her kommer til verden. Han blir nok litt større enn Victor da. Heldigvis. Hvilket sykehus bor du på? Klemmer fra LOne 30+5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...