Gå til innhold

Innenlandsadopsjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer egentlig dette?

 

Lurer fordi jeg lurer på om det er lurest og mest forsvalig av meg å adoptere bort babyen i magen min. Men jeg vil vite hvordan fremgangsmåten er, og hvor lang tid det eventuelt tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

barnet blir først satt i fosterhjem, og så kan de adoptere etterhvert. Jeg ville tatt kontakt med Amathea, der kan de gi deg råd og veiledning i denne vanskelige situasjonen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til du som evt velger å adoptere barnet ditt bort.

 

Jeg vil ønske deg all held og lykke i verden både med graviditeten og livet for øvrig fremover. Å adoptere barnet ditt bort må være en forferdelig vanskelig beslutning og jeg tenker meg at det kan følge med forferdelig mye dårlig samvittighet og skam. Derfor har jeg lyst til å si til deg at det er en vakker handling.

 

Hvis du vet at du ikke kan ta deg av barnet slik din livssituasjon er i dag (eller av andre grunder som er helt uvedkommende), så må det vakreste du kan gjøre være å bære frem barnet og sørge for at det for et trygg og god oppvekst hos noen som inderlig ønsker seg å ta vare på et barn.

 

Tøft for deg, men av enorm stor viktighet for både barnet og det mulige adoptivforeldrene. Den mest uselviske beslutning noen kan ta.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor du vil adoptere bort barnet ditt? Vil uansett anbefale deg å tenke nøye gjennom det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er usikker på om du vil beholde barnet eller ikke eller om du vil klare å ta vare på barnet eller ikke vil jeg anbefale deg å ta kontakt med barnevernet. Da hadde kanskje en fosterfamilie vært noe for barnet, da har du muligheten til å få tilbake barnet hvis du finner ut etter en kort stund at du er klar for det. Hvis fosterforeldrene har hatt barnet i mange år og du samtykker til adopsjon kan de selvfølgelig adoptere barnet ved en senere annlednning.

 

Håper du har noen å snakke om dette vanskelige valget med, hvis ikke kan du kontakte helsestasjonen eller barnevernet for å få mer informasjon.

 

Lykke til med valget ditt.

 

Hilsen en blivende fostermor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg anbefaler som over her at du går til barnevernet i kommunen din hvis du vurderer å adoptere bort barnet i magen. De vil hjelpe deg å vurdere.

 

Barnet kan adopteres bort kort tid etter fødsel, men den juridiske adopsjonen kan ikke gyldiggjøres før etter at barnet er to måneder. Det vil si at du har to måneder på deg til å angre. Selv om jeg og min mann får et barn på 3 uker, kan vi ikke være sikker på at h*n blir vår før det har gått to måneder. Du kan når som helst de to første månedene trekke ditt samtykke til bortadopsjon av barnet. Men snakk med barnevernet. De vil det beste for både deg og barnet, og de kan hjelpe deg. Jeg ønsker deg lykke til, hvordan det enn blir.

 

Klem fra ei som ligger i vurderingsbunken til å få adoptere norsk barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...