Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Er det noen andre der ute som har samme dilemma som meg. Min kar på 3 mnd vil kun sove på mage. Når jeg legger han på ryggen i senga si ligger han bare å kaster på seg, og mister smokken og får ikke sove. Snur jeg han derimot, så er han i drømmelang i løpet at få sekunder. I tillegg er søvnen hans mye dypere, og han er mer uthvilt enn om han sover på rygg. På dagen sover han alltid på magen, for da kan jeg følge med han. På natten tør jeg ikke ha han på magen, og da sover han ikke godt med mindre han får ligge inntil meg. Er det noen der ute som har samme erfaringer? Hva gjorde isåfall dere? L
Honningmelon Skrevet 24. mars 2007 #2 Skrevet 24. mars 2007 Jenta mi på 4 mnd har sovet på magen siden hun var nyfødt...likte det ikke helt,men hun hadde mye vondt i magen,og sov bare hvis hun fikk ligge på magen.Hun sover fortsatt på magen,men jeg stresser ikke over det lenger.
2julibarn Skrevet 24. mars 2007 #3 Skrevet 24. mars 2007 Hei, de fleste barn sover bedre på magen fordi de får en dypere søvn. Nettopp fordi de sover dypere så har de også lettere for å dø i krybbedød (at de slutter å puste) på magen. Jeg har derfor ikke turt å ha mine barn på magen selv om vi har strevd og sovet lite om natten. Bedre med litt lite søvn enn krybbedød tenker jeg! Selv om sjangsen er liten, så ville jeg levd med skyldfølelse resten av livet hvis vi hadde opplevd krybbedød! Det som har hjulpet for oss er å legge barnet i vogna inne på soverommet. Vi har en gammel ekstravogn som står permanent på soverommet nå. Etter at barnet har fått mat om natten så roer det seg mye fortere i vogna enn i senga. Bare et lite tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå