Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå vært 3 uker på haukeland med lille prinsessen vår.

Overlegen vurderte henne så alvorlig syk at far skulle være der og han skulle få pleiepenger. (det er vel egentlig arb. giver som får det, siden han får lønn som vanlig og arb. giver får tilbakebetalt..)

Når vi skulle reise hjem sa legen at hun synes det var behov for at far skulle være hjemme med oss en liten periode og vi fikk skjema for pleiepenger i hjemmet som hun hadde skrevet.

Problemet er: sambo har avdelingsansvar der han jobber og når han kom hjem etter sykehusoppholdet var ikke noe av arbeidet hans gjort.. avdelingen lå langt etter og papir arbeid var ikke blitt gjort.

Nå vet han ikke om han har lyst å være hjemme pga at han vet at det er ingen som blir satt til å gjøre jobben hans.. og nar han kommer tilbake så venter alt arbeidet på han og han må ta ansvar for alt minus og alt det som følger...

Det jeg lurer på er om ikke arb. giver plikter til å sørge for at jobben hans blir gjort når han er borte.. det er jo 'gyldig fravær'..

er det noen som vet noe om dette og kan hjelpe meg??

ble litt langt dette.. takk for at dere gadd å lese!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle tro at arbeidsgiver var pliktet til det,men aner ikke.Hvis han er fagorganisert,så kan han jo ta kontakt der og forhøre seg.

Skrevet

han er (desverre) ikke fagorganisert...

Skrevet

dytter...

ingen som kan hjelpe meg??

kan han kreve at arb. giver enten gjør jobben selv eller setter noen andre til å gjøre den?

Skrevet

Det er et veldig vanlig problem i næringslivet i hvertfall at folk som er syke eller i kortere permisjon opplever å komme tilbake til en diger arbeidsmengde som har hopet seg opp. Jeg har aldri hørt at arbeidsgiver har plikt til å sørge for at arbeidet blir gjort, bare at man anmoder om pga helse til de ansatte ol. Har litt samme problemet her. Min kjære er helt utslitt fordi ingen gjorde jobben hans mens han hadde 2 uker omsorgspermisjon - så han har måttet jobbe 12 timers dager lenge nå for å prøve å ta igjen. Da faller liksom litt av vitsen bort med å ha permisjon hvis man er nødt til å jobbe den inn...Jeg tror det som fungerer best er å ta det opp med sjefene sine, mannen min har gjort det i forbindelse med at han etter hvert skal ha pappa perm, kan tenke hvor vanskelig det blir å være borte enda flere uker! Veldig frustrerende. Og de lurer på hvorfor ikke flere pappar tar ut permisjon....

Skrevet

Jeg syns jo det er rart at ikke arbeidsgiver sørger for at noen gjør denne jobben mens din mann er borte, må vel være til dems beste også?? Kanskje mannen din kan ta et par dager til å sette en inn i de viktigste arbeidsoppgavene, for så å gå ut i omsorgspermisjonen? Eller at han enten tar noen timer pr dag eller uke for å få unna det viktigste, eller tar med seg noe av arbeidet hjem? Har dere og barnet deres behov for å ha dere begge hjemme, så må vel det meste prøves før dere gir opp og far går tilbake til arbeid.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...