babyandme Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Jeg hadde termin 19mars, men ble igangsatt med drypp litt før pga sv.skapsforgiftning.. Så den 14mars kom Mathias-vår skjønne prins til verden:o) Han veide 3195g, var 49cm lang og 37 i hodeomkrets. Det skulle bli en litt dramatisk fødsel.. Jeg hadde hatt pressrier i en og en halv time før legen kom. Hele fødselen varte i syv og en halv time og hadde vært udramatisk frem til sluttfasen. Hadde litt lystgass til smertelindring, og mannen min var også til veldig god hjelp. Jeg måtte klippes i hy og hast da en svak rie endelig kom på slutten, og lille Mathias ble hjulpet fort ut! En liten stund etter første herlige skrik ble han brått livløs og de måtte løpe ut med han.. Vi trodde vi skulle miste skjønnasen vår. Men de fikk suget opp litt slim i halsen og gitt surstoff, og han frisknet til etter en stund. Pga dette måtte han tas prøver av, og lysbehandling pga gulsot. Ble en hard start på livet gitt. Vi ble en uke på føden før vi dro hjem. Men tross alt.. Nå er vi verdens lykkeligste familie på tre, og storkoser oss her hjemme!! Litt lite søvn er det jo, og det går helst bare i amming og bleieskift. Men for en utrolig god følelse å få bli foreldre, kan ikke beskrives i ord.. må bare oppleves! Føler vi har fått en virkelig fin gave, er så takknemlig!! (navnet Mathias betyr Herrens gave) Med dette vil jeg bare si lykke til dere som skal få barn, håper ikke dere ble skremt av fødsels historien da. Husk: Det går somregel greit, og vi damer er jo skapt for å føde!)
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 24. mars 2007 #3 Skrevet 24. mars 2007 Gratulerer med lille gutt m=) kos dere masse=)
~~¤April baby¤~~ Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 Gratulerer så mye! Vi må nok vente en stund til på vår lillegutt. Mye dramatiske fødsler ute å går for tiden,så fint at alt gikk bra med dere. Søstra mi fikk en gutt på samme dag som dere,han satt seg fast i bekkene,og måtte dras ut på skrå ved hjelp av sugekopp,tang, 2 leger,og 3 sykepleiere. Da knakk lille gutten kragebenet og hoftebenet,søstra mi revnet mye,og mistet så mye blod at hun måtte få 3 blodposer etter fødsellen. Så hang en del av morkaken seg opp,da ble hun lagt i narkose og tok utskrapning. =/ Så en tøff start på livet til han her og. Lykke til med den lille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå