Gå til innhold

Hjelp!!! ang dagmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Eg har fått tilbud om å være dagmamma for en gutt på ca 1 år, men vet ikkje kor mye eg skal ta i mnd!

Skal ha han fra ca 8 til 3 kvar dag.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs kor du bor egentlig, jeg bor i Bergen og jeg har hun jeg passer 4 dager i uken og fra 7-15.30 hver dag jeg tar 4000kr da er det inkludert mat og uttgifter til buss og aktiviteter.

• 4 uker senere...
Skrevet

Heldig du er da!!!

Jeg bor i Buskerud og får bare 3500kr. Passer ham 5 dager i uka fra kl.07.45 - 16.15. (noen ganger leverer de ham litt før). Kanskje jeg er billig jeg da, for jeg aner ikke hva de egentlig tar her. Kjenner ingen andre som er dagmamma:(

Skrevet

jeg får 250 kr dagen, holder brømat og litt frukt.

fra halv 8 til 16, mandag til torsdag

• 4 uker senere...
Skrevet

hmm..d hørtes lite ut..Jeg fikk 250,- dagen..

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg bor i Oslo.Passer en liten gutt fra ca kl0800 til kl 1700 -jeg får 6000kr ...Mange dagmammaer i nabolaget tar mer betalt -helt opp til 8000kr. Foreldrene får jo kontantstøtte på 3300 -så da er det jo rimelig at de ihvertfall betaler 3300 + maksprisen for barnehage ca 2300...

• 4 måneder senere...
Skrevet

Har du tenkt å registrere deg som dagmamma da?

• 1 måned senere...
Skrevet

Tror du det?

Dette er nok en dame som skal tyne penga ut av foreldre som er desperat etter dagmamma. 6000 er helt vilt !!

• 11 måneder senere...
Skrevet

hei hei

jeg har tenkt å være dagmamma og har hørt litt rundt.

om man jobber som svart dagmamma betaler man ikke skatt og mindre papir styr, men får ikke pansjonspoeng. men en man svart dagmamma beholder foreldrene kontantstøtten så det er jo pluss. men da får de ikke trekke noe av skatten. som er rundt 20000 i året tror jeg om man har barnet hos en hvit dagmamma eller i barnehage. så du som fikk 6000 å mente at det skulle du nå allefall ha siden de fikk kontantstøtta så er jo det litt feil for de kan ikke trekke de pengene av skatten så da blir det kjempe dyrt for de.

normalt har jeg sett så er det rundt 5000 for hvit dagmamma:

men da mister du kontantstøtten og må ut med 5000+ - i måneden pluss endel papir greier for da blir dagmammen selvstendig næringsdrivende men er vist mest papirer for foreldrene. og du kan trekke av på skatten (kontantstøtten utgjør mere enn det du får trekke av)

Svart dagmamma rundt 4000 + - eller rundt 200kr dagen.

du beholder kontantstøtten, kan Ikke trekke av på skatten. og om dagmammaen koster 4000 blir det bare 700 kr i måneden som går boert i barnepass i stede for 5000, eller for barnehage rundt 2500/3000.

og rabatt om det er søsken

inkludert mat og alt sånn varierer hva de gjør.

om man skal ha 6-7-8000 for å være dagmamma da hadde jeg funnet en anna for da er det bare for å robbe deg ikke for barna.

hvis hun tar 8000 da og har 4 barn så får hun faktisk 32000 kr uten skatt........ en tanke.. det er MYE..

hmm hehe blei langt det her, og ganske rotete håper du skjønte.

• 5 måneder senere...
Skrevet

anette: Man mister ikke kontantstøtta om man har hvit dagmamma.

• 3 uker senere...
Skrevet

Nei, det er helt riktig. Du mister IKKE kontantstøtten. Har ei dagmamma i Tromsø - hun tar 3500. Og hun er hvit. Gå inn på dagmamma.no hvis det er noe du lurer på :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg betaler knappe 5000 for dagmamma. Hun er registrert og betaler skatt. Blir sagt mye rart rundt om kring, men man får faktisk kontantstøtte med hvot dagmamma (har sjekket med NAV, er kun om hun mottar offentlig støtte til "drift" at man mister retten til kontantstøtten). I tillegg får man trekke fra utgifter til barnepass (bhg/ dagmamma) med intil 25 000 kroner på skatten. Det kan man IKKE med svart dagmamma. I tillegg får dagmammaen pensjonspoeng og div andre retter (feks ved graviditet). Er heller ikke så mye papirarbeid som enkelte vil ha det til. Slik jeg ser det er det BARE positive ting ved å benytte hvit dagmamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...