Gå til innhold

skal dere,eller har dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

døpt barna deres.

Hvorfor gjør dere det,eller hvis dere ikke skal,hvorfor ikke?

Vi har kun velsignet lillegutt i Frelsesareen,dette fordi jeg mener at det vannet presten bruker i statskirken ikke har noe effekt og at jeg ikke ønsker å ha den lille i statskirken da jeg selv står i Frelsesarmeen.

mamma til en stor og en liten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde dåp kos tradisjon=0)Så kan hun velge om hun vil melde seg ut når hun blir eldre.

Skrevet

Her blir det ingen dåp. Jeg er ikke i statskirken, og pappa'en er muslim - så da er det lite aktuellt :)

Skrevet

her hadde vi det for at han senere kan få velge å melde seg ut eller å bli!!

Skrevet

stvg Aug 06 respekterer det du sier,men hvis gutten min ønsker å bli medlem av statskirken senere,så har han full mulighet til det,ingeting som sier at en må være døpt som liten*S*

Skrevet

Skal døpe, mye pga tradisjon, tenker at det er lettere for barnet mitt å melde seg ut når hun blir større. I stedet for å begynne med dåp og greier for å melde seg inn:)

Skrevet

Her blir det nok sannsyligvis ikke dåp i kirken, men heller en enkel hjemmedåp tenker jeg. Jeg er ikke medlem av statskirken, og mannen min føler det blir mer riktig å sørge for dåpen selv :) Vi vurderer å ta en prat med presten i sognet vårt før vi bestemmer oss helt da, men foreløpig er det der vi står...så inviterer vi kanskje nærmeste familie og venner på kaffe og kake.

Skrevet

Vår jente er døpt i kirken. Det samme er jeg og sambo, og hele våre familier. Men ingen av oss er utpreget kristne, men medlemmer av statskirken er vi. Døpte henne pga tradisjonen, og hun kan velge selv om hun vil forbli medlem eller ikke når hun blir å konfirmeres (hvis hun vil det,da).

Skrevet

Hei

Jeg trodde frelsesarmeen var tilsluttet statskirka og praktiserte barnedåp.Er det ikke sånn altså?

Praktiserer frelsesarmeen voksendåp ?

Skrevet

Vi skal ha navnfest i regi av Humanetisk Forbund i april. Ingen av oss er med i statskirken og jeg er wiccaner. Kommer til å ha en egen navnsermoni til sommeren i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...