Gå til innhold

Vil ikke ha smokk.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 5 uker har i perioder veldig suttebehov, og vil helst bare ligge med puppen i munn i timesvis.

Det blir rimelig slitsomt å sitte slik, så jeg har prøvd å introdusere smokk, men han vil definitivt ikke ha. Har prøvd to forskjellige typer også.

Råd tas imot med takk! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tulla er 10 måneder haater den plastdingsen jeg prøver stikke inn i munnen hennes=0) så ingen råd desverre.

Skrevet

De har stort sugebehov når de er så små, men ikke alle vil ha smokk likevel. Min jente ville ikke det, så jeg ga henne pupp når hun skulle spise, ellers ga vi henne annen stimuli som bæring, synging, rangle osv.

Sugebehovet går over. I starten må man bare gi dem tid til å få tilfredsstilt sine behov. Nå er jenta mi snart 6 mnd og sugebehovet er forlengst byttet ut mot bitebehov pga tenner. Det er bare en fase hvis det er en trøst.

Prøv evt andre merker, mindre smokk osv. Det er stor forskjell på dem.

Skrevet

vi prøvde også MANGE typer- jeg dro på storsenteret og kjøpte alletyper jeg fant. hun tok den iste smokken vi prøvde, og dte var en stor stygg naturgummi smokk fra chicco. har hørt flere barn som ikke vil ha smokk som tar den.. den ser gigantisk ut, men den delen som er inni munnen er mindre enn på mange andre smokker og falt hvertfall veldig i smak. da hun var tre mnd kunne vi bytte den ut med avent smokken og nå når hun er 4 1/2 mnd og tar egentlig det hun får:)

men veldig deilig å få en smokk som avlaster puppen litt.

forresten man får den bare apoteket, lurer på om det er apotek1 jeg.... men er ikke helt sikker! lykke til da...

Skrevet

Lillegutt ville heller ikke ha sutt da han var liten..men plutsli en dag da han var 4 mnd tok han sutten og etter det har den sutten sotti..så bare prøv for en dag funker det;)

Gjorde det her ihvertfall=)

Skrevet

Vår lille gutt ville heller ikke ta smokken, men vi fortsatte å prøve og nå tar han den som regel. Hender at den spretter ut, som om han ikke helt har skjønt hvordan den smokken fungerer. Vi prøvde mange typer og akkurat nå er det en som det står "papa is the best" som faller mest i smak. Vet ikke hva slags merke det er..

Du får bare fortsette å prøve. Gutten vår er forresten veldig glad i å sutte på lillefingeren vår, du kan jo kanskje prøve det, så du ikke sliter puppen fullstendig ut..

Skrevet

Her er heller ikke plastdingser videre populært. Han godtar lillefingeren når han ikke er sint, dvs hvis vi krummer fingeren sånn at den så vidt berører ganen oppe. Ellers har jeg ikke funnet noe annet han er spesielt glad i å sutte på...men suttebehovet har gitt seg litt nå som han er 7 uker, du kan jo håpe det gjør det hos deg også :-)

Skrevet

En ting som fungerte veldig bra for meg var å dyppe smokken i litt sukker. Er ikke noe helsesøstra anbefaler, men er ikke farlig. Er ikke bra når de blir stor og får tenner, men før den tid gjør det ingen ting. Tok tre uker så tok hun smokken helt uten sukker. Det gjorde min mor med meg når jeg var lita og jeg har det bare bra i dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...