Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Supert hvis noen kan hjelpe! Er på slankern og begynner å bli litt lei av kyllingsalat. Tips til gode sunne middager evnt. lunsjer mottas med takk
Konken Skrevet 24. mars 2007 #2 Skrevet 24. mars 2007 Jeg gikk ned nesten 10 kg i fjor etter mitt første svangerskap ved å spise skikkelig gode supper! De kan du spise så mye du bare orker av uten å legge på deg, det er sunt og utrolig godt. For min del begynte det som slankemat, men har nå endt opp som skikkelig helgekos! Her er oppskriften: 1 stor løk 2 bunter vårløk 2 gulrøtter (del i 4 på langs og deretter ca 0,5 cm tykke biter) 1 rød paprika, finhakket 1 stor boks mais 1,5 l kokt vann 2 terninger grønnsaksbuljong Krydder (selve hemmeligheten!): 1-2 ss Chilipulver (ikke pepper!) 1 ss spisskummen (viktigst av alt! Fås kjøpt på de store matkjedene.) 2 ss provencekrydder 1ts koriander 1 ss paprikakrydder Finhakk løk og vårløk. Stek dette i ca 2 minutter i en teflonkjele. Ta oppi chilipulver og spisskummen, og stek i ca 3-5 min til. Hell oppi det kokte vannet, og ta oppi buljongterningene, gulrøttene og resten av krydderet. Kok i ca 3 min. Ta oppi maisen og paprikaen og kok i ca 3 min til. Hvis du syns det blir litt sterkt, er det godt med en klatt rømme oppi tallerkenen! =) Lykke til! Hilsen Lise
*bubbs* Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 Hønsefrikasé er både sunt og billig. Ellers kan du se etter deilige fiskeretter på aperitif.no
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 Grillet torskefilet med kokte poteter og revet gulrot ved siden av..MMMM Hjemmelagde groennsakssuppe: Kok opp vann, med buljong i Ha i det du liker av groennsaker (skjaert i biter) En boks (liten en) tomatpurre Kok dette i 30-40 min
2trollunger Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Denne retten er veldig enkel, sunn og billig! Og vanligvis har jeg alt dette i skapet uansett! Pasta og tunfisk-form Kok opp pasta, og legg det i en ildfast form. Ha i tunfisk og mais fra boks. Bland i litt soyasaus og revet ost. (Ta gjerne i flere grønnsaker!) Ta litt ekstra ost på toppen. Inn i ovnen. Hihi, husker ikke hvor lenge jeg har den inni, eller hvor mange grader... Dette var vel enkelt vel?!
2trollunger Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 Og man kan jo bruke grov pasta for å få litt ekstra fiber.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #7 Skrevet 3. mai 2007 Det beste slanketipset jeg kan gi er å spise rent magert okse og svinekjøtt med salater til. Dropp poteter,pasta,ris og brød osv. Da går du skikkelig fort ned, og spiser samtidig godt og sunt. Nå som grillsesongen starter kan du jo oxo gjøre d extra magert dersom du griller kjøttet. Grillet svinekoteletter,biff,kyllingfile, fisk osv osv med grønn salat som du presser sitron og bittelitt olje over. KJempegodt syns nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #8 Skrevet 3. mai 2007 Dette spiser jeg ofte, og det er magert og sunt: Ta en fiskefilet. Hviken som helst sort. (pleier å lage med flyndrefilet, breiflabb, abbor eller torsk) Hakk opp bittesmått groennsaker, -purre, paprika, gulerot,... hva du måtte ønske. Surr dette paa svak varme under lokk og minimalt med olivenolje til det blir mørt. (ikke brunt) Ta av plata og sett til side. Legg fiskefileten på en stor bit aluminiumsfolie med et syltynt lag olivenolje mellom, så den ikke klistrer fast. Strø over salt, pepper, hvitløkspulver og dill og legg grønnsakene over. Pakk det hele godt inn og fest alle kantene godt. Denne pakken legger du på stekepanna under lokk paa middels varme, ca 5 min på hver side. Den blir mør og tar til seg smaken av krydderet og grønnsakene. Hvs du vil kan du ha over grønn saus: Et halvt fedd hvitløk, en god bunt frisk persille, ei klype salt og jomfrupresset olivenolje moses sammen med stavmikseren og vips fallera. Deilig til fisk! Jeg serverer dette til enten friske, dampede aspargues (kan lages i mikroovn under plastfolie), dampede artisjokker eller spinat stekt med rosiner og pinjekjerner. Alt etter som. Veldig sunt og utrolig godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå