Gå til innhold

mme en gang iblant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å gi mme gang i ny og ne? Jeg ammer, men får sjelden pumpet fordi babyen spiser så ofte. Kunne tenkt oss å ta en tur ut alene snart, og skal vi det må knøttet få mme.

Er det greit å prøve? Kan det bli problemer med ammingen? Noen som har prøvd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd for første gang idag, skulle stelle i stand til dåp så da tok pappaen han med på tur til svigers. Har enda ikke ammet han etter han fikk mme så det blir spennendes=) Jeg fikk beskjed av HS at jeg bare måtte gi han mme en gang i blandt istedenfor å stresse med pumping.

Gjest otilie79 & jentene:)
Skrevet

Har gitt begge storesøstrene mme av og til, og tenker å gjøre det samme med lillemor. Syns det er helt greit, så slipper man å stresse med pumpinga og bekymre meg for om hun får nok mens jeg er borte:)

Skrevet

Jeg gjorde det med tulla fungerte strålende=0)

Skrevet

jeg måtte gi mme da jeg hadde spysjuka og det gikk helt fint,gir det av og tilpå kvelden slik at han skal sove godt om natta.

Skrevet

Standardsvaret mitt: prøv mme på forhånd, samt tren på flaske! Noen babyer kan plutselig få det for seg at flaske er pyton, og da er det kjekt (for pappaen også..) at man har trent litt teknikk osv. Og husk at noen babyer ikke tåler/takler mme, så derfor lurt å teste på forhånd. Vet om en baby som kastet opp mme feks.

Ellers er det tilbud-etterspørsel som avgjør melkemengden, så hvis du skal gjøre det "rikitg" bør du pumpe like mange ganger som det gies mme, slik at du beholder rytmen/mengden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...