Gå til innhold

kan jeg bade i badekar

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 7+3 og vi har akkurat kjøpt ett hus med badekar.. Har så lyst å bade, vet at jeg kan det senere i sv skapet, men jeg synes å huske at i "gamle" dager ba de kvinnene som hadde uønskete graviditeter å ta ett bad...????

Anyone?

Er jet helt på jordet???=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet jeg ikke helt sikkert men har aldri hørt noe om det. Jeg har vært aktiv i bassenget denne graviditeten og jm har aldri sagt noe på det.

Skrevet

Har aldri hørt om det. Er ikke farlig å bade i badekar når du er gravis ;)

Skrevet

Ut ifra det jeg har hørt så kan du bade i badekaret og/eller basseng hele svangerskapet utenom de 2 siste mnd..

Det er på grunn av at da kan det åpne seg litt og faren for infeksjon er stor..... men nå kan du ta deg et bad og KOSE deg masse!!!!!

Skrevet

Du kan bare bade, men vannet bør ikke være varmere enn ca 37 grader sånn at babyen ikke blir overopphetet.

Kos deg med badingen så lenge du kan, nå er det ikke så mye av kroppen min som blir dekket av vann lenger.....

Skrevet

babyen kan ikke bli overopphetet heller, med mindre du har feber... så du kan dusje og bade i hvor varmt vann du vill.... det blir faktisk anbefalt å ta varme bad... det lindrer smerter senere ut i svangerskapet.... alt dette er sjekket med jordmor.

Skrevet

opelvectra: kan man få åpning av å bade?? i såfall hopper jeg i badekaret nhu!!!

Skrevet

Eh kan jeg ikke bade nå da er i uke33.....? altså 7 uker til termin???

For jeg er avhengi av badekar....

Skrevet

janic: jo du kan bade. har bada mange ganger jeg=) og er i uke 38+3

Skrevet

ok det er fin =) da fortsetter jeg med det=) Har nemmelig hjemme alene fest med meg selv i kveld... tenkte jeg skulle ta meg ett bad =)

Skrevet

jeg var bekymret for d samme(..jeg elsker å bade)og forhørte meg med flere jordmødre og legen min.Svarene jeg fikk var at d er "gammel myte"at man ikke skal bade for slimproppen kan gå..etc.Stemmer ikke,d som ikke er bra er og bli overopphetet,så ikke bad i skoldene varmt vann!

Så kos deg i badekar du!!

Skrevet

faen at ikke fødselen kan bli satt i gang a. hmz..kanskje jeg skal forsøke likevek...hihi=)

Skrevet

Så det sto lengre opp i tråden at en ikke kan bade de 2 siste mnd av svangerskapet, det er bare tull. Jeg er på vanntrim for gravide en gang i uka, og for sikkerthets skyld forhørte jeg meg med JM nå som jeg ikke har så lenge igjen med tanke på at feks. slimproppen går uten at man merker det, om det er farlig å være i basseng da ol./osv... Men ingen fare:) Så jeg skal på min siste vanntrim nå på tirsdag, da er jeg 38+6, og har bare 10 dager igjen til termin!:)

Så bad og kos dere i basseng/badekar:)

Skrevet

Bare til å bade mer du vil!!! Lykke til med å komme deg opp, der sliter jeg:) mitt råd er ikke lås døren, ha med mobil telefon:)

Skrevet

hehe......den var akkurat på plassen ja=) sliter med det samme selv..=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...