Gå til innhold

kan jeg bade i badekar

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 7+3 og vi har akkurat kjøpt ett hus med badekar.. Har så lyst å bade, vet at jeg kan det senere i sv skapet, men jeg synes å huske at i "gamle" dager ba de kvinnene som hadde uønskete graviditeter å ta ett bad...????

Anyone?

Er jet helt på jordet???=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alldrig hørt om at d skal være skadelig å bade i badekar næi.. har badekar selv jeg:) tror d skal gå helt fint....

Skrevet

Ja, det kan du--men vannet boer ikke vaere kjempevarmt. Jeg spurte gynekologen min om dette paa foerste kontroll fordi man jo blir fraraadet til aa ta badstue og varmt boblebad naar man er gravid, pga mulighet for overoppheting. Hun sa at det er helt greit aa bade i badekar, men at vannet ikke boer vaere kjempevarmt..pluss at hun understreket at det viktigste er at man faar i seg nok vaeske dersom kroppen blir varm. Saa kos deg med et deilig bad, du...

Skrevet

Du kan ta deg et bad!

Men ikke altfor varmt og ikke ha div. oljer i.

Skrevet

jeg har badet MYE både forrige gang og denne gang. det har gått helt fint.. Jeg har aldri hørt om dette før. Bruker ganske varmt vann også... smertelindring i mageregionen..

Skrevet

Ikke bruk oljer uten å ha rådført deg med noen som har skikkelig peiling, Feks noen som driver med aromaterapi, eller lege/jordmor!

Vet det er NOEN oljer du kan bruke, men vet det er MANGE man ikke skal bruke.

Husk at badeskum og bade salt somregel inneholder olje. Kan man bruke rose olje, så kan man bruke rose skumbad også. osv...

Skrevet

Jeg hadde jordnøttojle i. Huden blir så myk da..

Har ikke tenkt på at en ikke skal ha olje i, men det er kanskje slike duft-oljer dere mener at en ikke skal bruke?

Skrevet

Først av alt; gratulerer med nytt hus!!!

Klart du kan bade! Spesielt senere i svangerskapet vil du nok ha STOR glede av det! Er selv i uke 27+3 og kost meg masse med badekaret! Er litt sliten i ryggen for tiden, og et varmt bad lindrer godt! Husk bare å ikke ha for varmt vann, og det er noen eteriske oljer du bør unngå.

KOS DEG MED BADEKARET DU!! Det fortjener du! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...