Gå til innhold

Barnelegen avviste henvisningen!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

trodde ikke det var lov jeg? det er mistanke om laktoseintolleranse/melkeallergi hos min sønn på 5 mnd., han ble henvist barnelege for å bekrefte/avkrefte dette, men fikk brev fra sykehuset om at de ikke så noen grunn til å utrede han.. de kom med et forslag at jeg kunne prøve spesialmat i 4 mnd. for så å prøve vanlig mat igjen, og se eventuell reaksjon da. Syntes dette er helt borti natta,og trodde ikke de hadde lov til å avvise barn, til og med med henvisning. HELSENORGE!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helse Norge ja.... Men det er sjeldent at de utfører allergiteseter på de under 2år... Kan vokse av seg og en grunn til som jeg ikke husker...? Har en kusine som ikke fikk allergitestet jenten sin før hun var to år, hun fikk sånn utslett men visste ikke fra hva, måtte prøve seg frem....! (Det hjalp MASSE for hun å unngå melkeprodukter) Det er som de sier, prøv uten og se om han blir bedre... Leger henviser bare videre når de selv ikke vet, det er opp til der det blir henvist til hva og om noe skal gjøre! Ingen trøst, bare fakta :( Lykke til......

Skrevet

Men jeg tror det kan ta en avføringsprøve...men det kan jeg jo få fastlegen til å ta...

Skrevet

Vet ikke hvor du bor, men i Sandvika, Bærum, er det en privat barnelege som heter dr. Njå. (http://www.dr.nja.cc/). Vi var hos han med Linea ved 5 mnd alder pga mistanke om melkeallergi. Det var lang vente tid og vi måtte ha henvisning fra fastlege, men der tok de i hvertfall blodprøve som ikke påviste allergi. Ved intolleranse må de vel ta avføringsprøve og det er det ikke sikkert de tar så tidlig. Legen er flink, men var ikke så veldig hyggelig når vi var der (dårlig dag kanskje). Sykesøstrene var fantastiske. Vi fikk ikke påvist melkeallergi og jeg begynte derfor å innta melkeprodukter igjen med stor suksess!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...