Jaris Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Jeg er ganske plaget med nakke/skulder smerter og lurer på hva man kan ta av smertestillende? Har tatt panodil zapp et par ganger, men syntes ikke det hadde store effekten. Er det farlig å ta for.eks paralgin forte eller pinex forte?
ninsoer Skrevet 24. mars 2007 #2 Skrevet 24. mars 2007 du kan gå inn på felleskatalogen.no å lese hva som står..
mayaya Skrevet 24. mars 2007 #3 Skrevet 24. mars 2007 Jeg var hos tanlegen og han skrev ut paralgin forte til meg. Var veldig skeptisk, så jeg dro til fastlegen og spurte om det var ok. Fikk beskjed om at det var ok.. Men ville uansett ringt legen min, evt føden, før jeg tok noe, så jeg hadde fått oppgitt hvilken dose som er ok!
heidimj Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 Det kommer an på hva som er virkestoffet i tablettene. Paracetamol (som finnes i paracet og paralgin forte) er bedre enn det som f.eks det som finnes i Ibux. Derfor kan man ta Paracet og ikke Ibux når man er gravid. Hvis du går inn på felleskatalogen.no står alt du trenger å vite der.
Yellowgoldfish Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 Du kan ta Pinex, panodil, og paracet-preparater hele svangerskapet, inkludert Paralgin forte. Ibux-preparater og naproxen skal du helst ikke ta de siste 3 månedene av svangerskapet. Vis litt måtehold, men vi skal jo ikke gå å ha unødig vondt selvom vi er gravide! God bedring!
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 24. mars 2007 #6 Skrevet 24. mars 2007 Du kan også ta Fenazon-koffein. Enten alene eller i kombinasjon med Paracet. Det er jeg blitt fortalt både av jm og tannlegen min, som begge sjekka Felleskatalogen. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå