Nesly Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Er det frekt av svigers å gå rett inn hos oss, uten å banke på, selv om vi bor i samme hus (generasjonsbolig)?
Nettelita og 2 prinser Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 igrunnen! Spør om dei ikkje kan banke på. Her bur vi også i generasjonsbolig, vi har spurt både bestemora til mannen og svigers om vi skal banke på hos dei, men det sei det at vi ikkje skal. Greit det, men vi he iallefall spurt om vi skal gjer d. Men svigers gir alltid et liten bank på døra før dei kjem inn. Syns det er ok sånn. Men berre spør dei du
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 ja, det syns jeg er frekt. jeg syns også det er frekt å banke et bank for så å gå inn.(om de ikke har ringt først.) Det er jo ikke alltid det passer med besøk. Men vi sliter med det samme problemet. de banker på, så plutselig står de i gangen. Jeg liker å åpne døren selv. Men nå har jeg begynt å låse døren.
Knusmegharenurtsomvokserihodet Skrevet 25. mars 2007 #7 Skrevet 25. mars 2007 Banker/ringer dere på hos de da?
mammaentiltrulte Skrevet 25. mars 2007 #8 Skrevet 25. mars 2007 ja jeg syntes det er frekt. svigermor gjorde det samme her en stund og vi bor ikke i samme hus. begynte å låse døra jeg og da begynte hun å skjønne hintet. vil at vi bare skal gå inn hos henne, men jeg ringer på først jeg også. syntes det er ekkelt om noen bare kommer inn, tenk om jeg flyr rundt i bare truse og bh, er jo ofte jeg kan fine på det rett etter at jeg har dusjet
Gjest Skrevet 25. mars 2007 #9 Skrevet 25. mars 2007 Ja, jeg synes det er lynende frekt! Og hadde det vært meg, så hadde jeg låst døra, omgående, og om nødvendig - forklart i klartekst hvorfor jeg hadde låst. Jeg vil selv bestemme hvem jeg slipper inn i mitt hus, og når.
Maja i Moss Skrevet 25. mars 2007 #10 Skrevet 25. mars 2007 Men er det vår generasjon som tenker sånn? Jeg kjenner at jeg blir irritert (men nå har jeg en gutt på ti uker, da) til og med hvis det kommer venner på besøk uten at jeg vet om at de kommer - spesielt hvis det er "tidlig" eller "sent" - dvs før ett og etter åtte, ca Nå bor vi i blokk, så her må det ringes på og folk må gjennom to dører vi åpner for dem. Hjemme da jeg vokste opp kom naboer, slektninger og venner på besøk hele tiden (generasjonsbolig, småbruk). Om sommeren sto ytterdøra oppe hele dagen, og om vinteren var det mange som ringte på og kom inn uten at mor eller far gikk og åpna opp. Dette husker jeg som utrolig koselig, at så mange hyggelige folk var innom hjemme med jevne mellomrom. Så er det ikke litt rart at jeg selv ikke er like begeistret for konseptet åpent hus? Bør vi være litt romsligere og inkludere familie og venner mer, for barnas skyld? Kjenner at det vil koste litt av meg, men kanskje det er verdt det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå