Gå til innhold

Hvor lenge etter fødselen hadde dere vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En uke siden fødsel...

Jeg ble klippet og sydd, og det kjennes ut som om jeg skal revne der nede til tider. Tror det er et sting som drar, strammer og svir noe så sinnsykt... Ikke noe godt å tisse heller.

Skyller meg med grønnsåpevan hver dag og det hjelper der og da, men ikke lenge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og ble klipt og sydd...Riktignok bare ett sting og ett pyntesting da. Hadde drittvondt i 2 uker.. Så gikk det gradvis over. Hadde noe ekstremt til nedpress jeg da. Kjentes ut som noen sto med en magnet mot rævva mi...Men er nesten helt fin nå!=D Litt ømt selfølgelig...

Er akkurat 3 uker siden jeg fødte i dag :)

Skrevet

Jeg ble også klippet og sydd, ble 8 sting. Et av stingene plaget meg veldig. Det var veldig stramt og jeg dro på poliklinikken og fikk løsnet det. De første 2 ukene kunne jeg ikke sitte skikkelig. Gråt og hadde fryktelig vondt. Begynte å bli bedre 3 uka. Bra du skyller med grønnsåpe slik at du ikke får infeksjon. snart er du bra! :)

Skrevet

Fikk en del innvendige rifter, måtte sy en del..

hadde vondt et par uker... kjente nedpress en 4-5 uker.

så kjentes alt helt normalt ut fra ca uke 5 etter fødsel.

Skrevet

Å, så deilig at det går såpass "fort" over... Har ikke lyst til å sette meg ned, og det er slitsomt når jeg skal amme...

Takk for svar :-)

Skrevet

Apropos grønnsåpevann; bruker man vanlig eller medisinsk? Jeg har også vondt for å sitte og det strammer når jeg går.

Er det forresten noe man kan smøre på?

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Kunne du amma mens du ligger på sida? Det gjorde jeg alltid,- tror kanskje det finnes tegninger av åssen man gjør det på ammehjelpen.no.

Jeg hadde vondt i stinga i ei uke etterpå selv om jeg bare fikk 3 utvendige sting. Men til neste fødsel skal jeg smøre meg med xylocain etterpå,- det er en bedøvende krem som man kan smøre på sting og sår!

Skrevet

Hadde vondt i 6 uker...

Trodde aldri jeg skulle bli kvitt plagene.. Klødde og klødde noe sinsykt!!! Men så var det plutselig ikke så ille en dag =)

Sydde masse, og mista mye blod, så det kan jo være noe av grunnen til at formen var så elendig så lenge!

Men var i allefall klar for en til baby etter 3 mnd!!! Så man glemmer jo fort, hehe...

Skrevet

Ja, det er det jeg må gjøre med amminga... Men det er så slitsomt å gå opp i senga hver gang. Hadde vært så mye enklere å amme ho i sofaen... Men, det blir jo bedre så, hehe....

Skrevet

Jeg revnet litt innvendig som måtte syes og ble klippet, der det også måtte syes....jeg fikk ikke vite antall sting ennå jeg spurte. Tror det var en del:) Jeg syntes også at det var et sting som kanskje strammet litt mer enn de andre, men nå etter 4 uker er det mye bedre..men ikke helt bra. Har begynt med knipeøvelser, men klarer ikke mange av gangen før jeg kjenner litt "nedpress". Er glad jeg klarer å tisse ok, selv om det føles ut som at urinrøret er dobbelt så tykt nå..og ved hjelp av tarmregulerende middel går det også greit å gjøre "toern". Helsesøster mente at det kunne ta hele barseltiden som er på 6-8 uker å bli bra igjen, og det sies at kroppen trenger like lang tid som graviditeten (9mnd) til å normalisere seg helt igjen:) Pytt pytt:)

Skrevet

Herreguuuuuud!!! :o(

Det er gått 4,5 mnd siden min fødsel og jeg har VONDT der enda!!!!

Hvordan i huleste har dere fått det til å bare gå noen uker med smerter????

Jeg revnet bare og måtte sy. grad 3

Skrevet

De to første ukene etter fødselen var helt grusom!!!!! Men etter to uker begynte det å komme seg.=) Jeg skylte meg med rent vann etter hver toalett besøk, og bare en gang om dagen med grønnsåpevann. Fikk beskjed av jordmor på sykehuset at det ikke var så lurt å skylle med grønnsåpevann etter hver gang med mindre du hadde betennelse. Da kunne du bli veldig tørr. Bare et lite tips=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...