Emilie Jeanette&Linus Matheo Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 jenta mi er 18mnd (1, 5 år) og veldig flink til å prate synes jeg. utrolig morsomt.... ikke sikkert hun er noe flinkere enn andre barn altså. ikke det jeg mener.. men er såååå morsomt når hun prater så masse... pappa mamma beibi thea shipadda - skillpadda hallo hei hade va va - hund katta natta - sier det når hu får flaska og nattisen på ææææss - til bleien, fæl mat og alt griseri:) ævv ævv - til vedovnen og stearinlys og sår avve - alve fida - frida taktor - traktor bila bæ bu - ambulanse æii - nei hoova - huva dikke - drikke munn - å peker på munn samtidig pipbaba - pipp pippa (fugler) bik - birk (hunden vår) bila bade - sier det når hun vil bade i baljen sin uss - buss biis - brus og juice sæss - kjeks datti - nesen (nassin som vi sier) data lei sæ??? - sier det når noen gråter, sååå flink.. uus - juice mimi - pappas bil (mini`n) mile - emilie (når ho ser seg i speilet eller på bilde) beibii æssja - dukken har besja bade - sier det når vi skal gå å skifte bleie på badet derre e?? - hva er det dattin - nassin (nesen) miiine - min ødti - audi (mamma sin bil og pappa sin bil) er mere også men kommer ikke på alt...
Emilie Jeanette&Linus Matheo Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 24. mars 2007 19mnd skulle det stå... hun har nettop blitt 19mnd..... men har hatt dette ordforådet i ca 3 mnd....
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 24. mars 2007 #3 Skrevet 24. mars 2007 Gutten min er 14 mnd. nå, og har ett veldig godt ordforåd. Her er de ordene jeg kommer på at han kan: mamma pappa dæh (dær) bætte (bestemor og bestefar mohs (mons)-->katta bæsj bade bolle bakke (bake) yys (lys) isse (nisse) næi de dææh (se dær) mmm (nam) møø bææ gakk gakk mææ bøø botte (borte) dakk, dakk (takk, takk) datte (tante) Bøshje (brødskive) Æsj... patt (postmann patt) offa bopp (kopp) nese (peker på nesen) øye (peker på øyet) joggu (Yoghurt) Bolle bake mat vovov (hund) godt æst (helst) balloo (ballong) bahl (ball) så sier han: - "d e offa d dær" - "ka e d dæh? (ka e d dær) -"sitte dær" De utvikler seg jo så fort nå, og nye ord kommer nesten hver dag:) Det er kjempe morro syns jeg:)
BettyBoob Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 min på 12 mnd sier ingenting han! Men når han finner det for godt å begynne, så snakker han vel flytende engelsk tenker jeg
Blue Lady Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 Lucas er 19 mnd, han sier ikke så masse da...: Mamma Pappa BæBæ - bestemor Baba - barnehage Hu - hund Gakk-gakk Bil Dattor - traktor Fly suter - Scooter Jus - juice Æhh- tørst Æ bæta - Æ har bæsja Sutta - smokken Ut Ball Dåttdått - yoghurt Fisk Ontel - onkel Bebi - baby Data Kanskje noen til, men kommer ikke på mer.
Gjest Skrevet 24. mars 2007 #8 Skrevet 24. mars 2007 Jenta mi på 12 mnd og 1 uke sier ikke så mye, 3 ting bare, hehe! Hade Botte (borte) namnamnam (når hun ser mat og drikke hun liker) Mamma og pappa en gang iblant også...
2 søte småpiker Skrevet 24. mars 2007 #9 Skrevet 24. mars 2007 Hehe.. MIn sier ingenting i forhold til dette. Hun er fjorten mnd. Hen sier vel en 10 ord ca.
Gjest Skrevet 24. mars 2007 #10 Skrevet 24. mars 2007 Han er 16 mnd, og sier: mamma pappa dadda (storesøster) illa (camilla) bada pus juice elk (melk) bil buss takto (traktor) vaska mommo (mormor) gokko (sko) nominommi (noe godt fisk ost dyltetøy (syltetøy) vovov lalla (sove) tytt bamse bytta bleia hei hallo bått (båt) hade slutt tomt alt kaga (kake) sess (kjeks) æsj bæsj tiss tisst ja nei mjau broom pussa (pusse tenner) beibi godt varm kaldt lala (den gule i teletubbies kopp gutt jenta pippip (fugl) ball lys oi kos føbi (furbi) vann nanan (banan) hest mø opp omma (komma) gådeba (går det bra) off nanna (tur) Det var det jeg kom på i farta )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå