Gå til innhold

Fra mm til mme.?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gå over fra pupp til flaske? Er det bare og begynne med flaske og så se til og få pumpet meg når jeg merker jeg begynner og få spreng? Kommer jeg i det hele tatt få så mye spreng? Har jo hatt litt lite melk i det siste da så.?

En annen ting jeg lurer på er, hvor ofte gi malt i mme om dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga gutten min bare flaska jeg... Han tok den med en gang også! Så pumpet jeg meg da det begynte å sprenge på.... Nå får han kun flaske.. Er blitt for lat til å ta puppen jo... Sovner etter 5 min, våkner 15 min etterpå og er sulten igjen. Er kjempeutålmodig også fordi han ikke får ut så mye :P

Jeg gir han malt i hvert måltid jeg.. Ganske mye også faktisk, ellers blir det full stopp i bæsjinga her gitt! ( gir han en halv teskje på ca 100 ml)

Skrevet

Vi fikk beskjed på helsestasjone med å begynne med en dråpe malt i hver flaske, og heller øke mengden hvis trengte det. Så prøv dere fram når det gjelder malt:)

Skal du kutte ut amminga helt, og ønsker å få slutt på melkeproduksjonen? I så fall bør du bare pumpe deg når du har skikkelig spreng, for pumpingen er jo med på å vedlikeholde produksjonen. I tillegg er det bedre å håndmelke enn å bruke pumpe i så fall, for det er "mildere" mot brystet, og stimulerer melkeproduksjonen i mindre grad. Om hvor mye spreng du kommer til å få, er vanskelig å si. Noen får omtrent ikke spreng, mens andre får veldig. Når jeg kutta ut amminga, hadde jeg kjempespreng i noen uker. Det rant av meg i perioder, og jeg måtte ha på ammeinnlegg om natta også. Men plutselig en dag, sånn helt over natta, så var det slutt på spreng og omtrent slutt på lekkasje.

Lykke til :)

Skrevet

Så man skal ha malt i mme? Det har jeg ikke hørt noe om.. Hva er det og hvorfor? Og hvor kjøper man evt det?

Skrevet

Det er ikke noe man MÅ ha i. Men mange av de små får hard mage av mme, særlig i begynnelsen. Malten hjelper mot det.

Man får kjøpt det i vanlig dagligvareforretninger. Står gjerne plassert sammen med vitaminene.

Skrevet

Sitat fra http://no.wikipedia.org/wiki/Maltekstrakt:

Maltekstrakt er en sirup i hovedsak bestående av maltsukker. Maltekstrakt er laget ved mesking av malt, etterfulgt av tørking av vørteren. Maltekstrakt brukes først og fremst til ølbrygging, men også som kosttilskudd og som søtningsmiddel ved baking.

Skrevet

Ok, hmm.. får følge litt ekstra med i bleiene fremover da ;)

Skrevet

Du trenger ikke bare følge med i bleiene :) Hvis nurket ditt ser ut til å ha mye vondt i magen, og sliter med å få pressa ut bæsjen, vil jeg anbefale deg å prøve malt i. Men kan være lurt å følge med i bleiene også. Hvis bæsjen er veldig hard, kan det nok også være lurt. Malt er ikke skadelig, så det gjør ingenting å gi det. Men samtidig er det jo ikke noe behov å gi det hvis h*n ikke har problemer med magen :)

Skrevet

Akkurat.. Vi får se hvordan det går da. Merker jo allerede endringer i bajsen til lillegutt, men har ikke merka noe magetrøbbel enda :)

Skrevet

Gikk ca 1 uke før vi merka noe magetrøbbel hos lillegutt her. Vi brukte ikke malt først, og jeg trodde ikke vi trengte det. Men så begynte plutselig magetrøbbelet. Håper dere slipper det da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...