Gå til innhold

2 uker før tiden? hva mener dere????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser det er magne som skriver at tvillinger kommer to uker før tiden. hva mener dere med det? har dere fått beskjed om at vist dere ikke er komt til da vil dere bli satt i gang? eller noe som dere bare tro? eller blir alle tvilling gravide de? Jeg har ikke hørt noe om at jeg vil bli satt i gang to uker før om de ikke har komt da.... men er sikkert stor nok i uke 37 og ønsker at de kommer tenker jeg.

 

 

håper noen vil svare!!!!! på forhånd takk...

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

I gjennomsnitt fødes tvillinger 3 uker før termin.

 

Når fødselen evt. settes igang avhenger av sykehuset.

Det er også regionale forskjeller (mange sykehus østpå setter i gang i uke 37, mange sykehus vestpå setter i gang på termindato.

Man kan uansett være sikker på å ikke gå over termin)

Lenke til kommentar

TAKK for svar.... skal føde på vestlande jeg. noen som veit hva de gjør der? Tør ikke spøre på kontroll for han jeg går til virker så sur.... føler at jeg ikke kan spørre om noe..... føler meg helt dum då..... har heldigvis fått tilme oss jordmor, blir kansje lettere å spørre hun....

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan dette er men det er veldig forskjellig fra sted til sted ettersom jeg skjönner.Har faktisk hört om mange tvilling gravide som har gått helt frem til termin og faktisk litt over også.men tror ikke det er veldig vanlig akurat.Men tvillingene mine kom i uke 32+2 da så jeg slapp og tenke noe på det:)Lykke til videre i svangerskapet.Hvem uke er du i nå da?

Lenke til kommentar

heihei..

 

jeg har fått beskjed om at jeg blir satt igang i uke 38 om de ikke har kommet før det..dette er i fredrikstad...men hvis noe skjer så blir det nok før..

Lenke til kommentar

HI:

Ja, som sagt er det på vestlandet vanligst å vente til termin med å sette i gang.

Det høres ikke så kjekt ut å ha en sur en å gå til kontroll hos? Håper du får en grei jordmor, da. Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar

Annonse

Jeg skal føde på haukeland, er i uke 32 nå. Tror ikke det er vanlig at man blir satt i gang 2 uker før her. Har ei svigerinne som fødte 2 dager før termin. og har snakket med andre som har gått heilt frem mot termin. men har fått beskjed om at jeg ikke går over tiden!!!! jeg får bare håpe de kommer 1 uke 2 før..... slutten av april hadde vert perfekt for meg.

Lenke til kommentar

Ble satt igang i uke 38. Var i fredrikstad da det er vanlig der. Ikke å anbefale om du ikke er moden,jeg hadde heller gått noen uker til.

Lenke til kommentar

Svaret mitt er kanskje ikke så nyttig, siden jeg bor i Nederland.

Men da jeg spurte om når jeg eventuelt blir satt i gang, sa hun at det gjorde de ikke. Det er bedre for babyene å være i magen så lenge som mulig. Da jeg spurte om hvis jeg går over terminen, svarte hun at hittil på dette sykehuset hadde det ikke skjedd, så hvis det skulle skje, måtte vi finne det ut da...

Men siden det er helt normalt å føde i uke 37, bekymrer jeg meg ikke så mye.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...