Gå til innhold

Hva slags melk bruker dere til 1-åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen steder står det at man skal bruker lettvariantene og andre står det at barn bør drikke helmelk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til barn skal man gi lett melk. men er barnet veldig tynt kan hs anbefale h.melk.

Skrevet

Vi begynte med h-melk pga hs anbefalte det, en del her sier at man bare skal bruke det hvis barnet har liten vekt, men vi stolte mer på hva hs sier enn det dem sier her inne.

Nå er jenta vår 15mnd og vi har gått over til lett melk...

Skrevet

Lettmelk.. Er barnet undervektog eller legger på seg dårligt kan man bruke h-melk..;o

Skrevet

Vi gir den grønne melken med Vitamin D, for den drikker vi voksne også. Hun er MYE mer glad i den enn når vi forsøkte med erstatning:)

Skrevet

til hun største brukte jeg lett melk.. hun var normal i vekt.. men hun minste no er ikke flink til å legge på seg så hun får h-melk..

Skrevet

Man kan like gjerne gi skummet melk. Er akkurat den samme næringen i all melk. Men bare mer fett. USUNT fett som ikke kroppen har behov for :)

Skrevet

Vi gir skummet og lettmelk. Pappaen drikker lettmelk og jeg skummet,

så vi tar det vi har og det går helt fint:)

Skrevet

Vi gir lettmelk

HS anbefalte det, og sa de hadde gått bort fra H-melk pga unødvendig mye fett.

Skrevet

Anonym: Din tulling.....babyer skal ha masse fett. de er da ikke små voksne heller.......

Skrevet

Vi gir skummet og lett melk.

Så lenge barnet ikke er undervektig er det ikke nødvendig å gi h melk.. fordi det inneholder mye usunt fett. Ja babyer trenger fett... men ikke melkefett.

Mengden av kalsium osv er den samme i alle typene med melk..

Dette ble fortalt av en ernæringsfysiolog

Skrevet

hihi, dette syns jeg er så morsomt når man vet at voksne damer betaler penger for CLA i tablettform....

Skrevet

jeg ble fortalt det samme som Beama sier på helsestasjonen. Barnet trenger ikke det fettet som er i melk. Vi gir skummet eller lettmelk.

Skrevet

Ja melkefettet er ikke bra.

Det er bedre å ha smør på skiva. og ha smør på potetene enn å gi feit melk. :)

Skrevet

Vi bruker h- melk det er den melken mannen i huset drikker også.

Helsestasjonen anbefalte ikke hvilken melk vi skulle bruke fikk bare beskjed om å begynne med vanlig melk.

Men helsestasjonen vi går på bryr seg helelr ikke om vi gir tran eller d- vitamindråper heller.

Så nå er jeg glad snuppa har fylt året for noen tiltro til helsesøsteren vi går til den er lik null.

Skrevet

....og da mener jeg ikke melkefett!

Skrevet

Stort sett lettmelk. Han får ekstra lett no som vi bur hos svigers, det er det dei brukar.

Det er berre dersom barnet er undervektig at det blir anbefalt å bruke h-melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...