venter nr 2 i april Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Jeg har til tider store smerter i lysken. Akkurat som om babyen kommer borti en nerve eller noe. Får en slags iling ned i låret. Og det gjør kjempevondt...varer ca 5 sekunder. Detter nesten sammen:( Noen andre som har det sånn? er forresten 37+0.
Gjest Skrevet 24. mars 2007 #2 Skrevet 24. mars 2007 Ja sånn har jeg innimellom også. Særlig hvis jeg går fort eller gjør en brå bevegelse... Skikkelig ekkelt...Legen min mente det kunne ha en sammenheng med bekkenproblemene jeg har hatt til tider. Er like langt som deg
Faylinn Skrevet 24. mars 2007 #3 Skrevet 24. mars 2007 Jeg har lyskeproblemer, men de er litt mer kroniske når de kommer. Jeg fikk det spesielt på venstre side etter en tur i løssnø da jeg var ca 32 uker på vei... Kunne faktisk ikke gå ut av huset noen dager! Klarte såvidt å karre meg i et triangel mellom bad - stue - kjøkken. Denne smerten har siden kommet og gått, og nå om dagen er det ofte på begge sider, men jeg klarer å gå. Er 39+6. Tror det har med at alle leddbåndene våre er mer tøyelige, og at belastningen på lysken når vi går er ganske annerledes nå. Blir litt feil strekk.
SuzyQ Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 Akkurat det samme har jeg. Begynte så smått på høyre side for mange uker siden, men oppsto en gang i uka eller to. Nå den siste uka har det blitt helt utrolig ille, og på begge sider. Er værst når jeg har vært litt på beina, eller hvis jeg er så dum å krysse beina... Kan ikke stå oppreist når ilingene kommer, beina svikter bare. Beste stillingen for å roe det ned er sittende med bena godt fra hverandre (skikkelig macho-stilling, hehe). Tror nok at det begynner å bli rimelig trangt der inne, og hun protesterer hvis jeg begrenser plassen hennes. Det er visst isjas-nerven det går utover, har to venninner som har stilt diagnosen på meg uavhengig av hverandre... Hun ene er gravid, mens hun andre sliter med det til daglig. Håper det gir seg på oss når vi føder iallefall. Lykke til!
Xenaen Skrevet 24. mars 2007 #6 Skrevet 24. mars 2007 Heia! Jeg var å skled på isen og fikk sinnsykt ondt i lysken. Det kommer og går, men ikke så akutt som du. Men manuellterapeuten min sa det var bekkenløsning (i det siste er det ikke noen tvil heller, for jeg har ondt i hele bekkenet.) Noen ligamenter som er strekt. jeg er 29+5 idag.
venter nr 2 i april Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. mars 2007 Takker for svar:) har det sånn som noen her skriver, at bena svikter... litt flaut når jeg er ute og går... I forrige svangerskap, hadde jeg max bekkenløsning. Og det er det som er så rart, for jeg har nemlig ikke hatt det denne gangen. Har bare litt vondt, sånn helt vanlige bekkenplager. Kan fint gå 1 time tur, men det må være relativt flatt. Dersom jeg går i mye oppoverbakker låser bekkenet seg. Håper jeg føder snart, så jeg kan sove litt godt. Selv om man må opp på natten og amme, så er det bedre.
rampen_ Skrevet 25. mars 2007 #8 Skrevet 25. mars 2007 samme her, og det er driiiiiitvondt!!! Glad det hele snart er over, gitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå