Gå til innhold

Forskjellsbehandling?? (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er bare meg som bryr meg for mye om detaljer eller hva syntes dere? Samboer har en datter(hun er snart 7år) fra før. Jeg har vært i livet hennes siden hun ble født. Vi har en sønn(han er 3 år) sammen også. Problemet er at jeg syntes svigermor bryr seg mer om henne enn sønnen vår. I går var han der en liten tur(sønnen vår) og jeg dro for å hente han, svigerfar var å henta dattra til samboer, jeg spurte om jeg skulle hente henne senere eller om hun ble kjørt til oss. "Vi får se," var svaret jeg fikk. Så senere ringte de og dattra ville være der og det var greit. Samboer hadde tidligere i uka spurt om hun kunne passe begge to, men hadde ikke fått noe ordentlig svar. Senere ringte samboer og spurte svigermor om hun ville passe sønnen vår på lørdag(i dag). Det kunne hun. Jeg dro å leverte han og spurte når jeg skulle hente han, fikk svar at før fire for hun skulle få besøk. Hvorfor kunne da dattra til samboer være der og ikke sønnen vår?

Svigermor har alltid hatt henne ganske mye, men skjelden spurt om å få ha sønnen vår. Er det meg som henger meg opp i noe jeg ikke burde eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den enkleste måten å få svar er å spørre svigers... men dere er veldig heldige som har besteforeldre som stiller opp for barna!

Det kan jo også være noe med alder å gjøre at de synes det er mindre krevende å passe en 7 åring enn en 3 åring.

Legg godsiden til og vær glad for at du har barnepass innimellom. Alt er ikke alltid helt likt - det ser jeg med mine egne foreldre og mine to barn. Eldste barnebarn er mer stas enn yngste.

• 3 uker senere...
Skrevet

Det var kjekt å høre at det er andre i min situasjon også. Jeg har en stedatter på 9 og en sønn på tre. Svigers passer henne hele tiden og hun er en klar favoritt. (de synes veldig synd på henne siden hun ikke har mamma og pappaen sin sammen) De har henne ofte, og aldri vår sønn. De gir henne presanger når det er han som har bursdag, og kjøper klær til henne. (akkurat som om ikke jeg ordner det) De ser på henne som sin datter, og tar henne med på ferie) Kommer så og si bare på besøk når hun er hos oss. De har god kontakt med moren til barnet uten at vi vet om det. De sårer meg virkelig. Klarer ikke ta det opp med de..( De har bare tre barnebarn så det kan jo ikke være så vanskelig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...