Gå til innhold

Hvorfor har damer mer problem med sine svigermødre, enn menn med sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at mange har sitt å si om sin svigermor, og det gjelder nok meg også. Hun er grei nok, men litt vanskelig å komme inn på. Og når det gjelder barnebarnet sitt, så synes jeg hun behandler han merkelig noen ganger. Er livredd for å ta i han, og noen ganger lurer jeg på om hun virkelig har hatt barn selv. Har aldri ønske om å passe han, ihvertfall ikke enda. Min egen mor er helt motsatt, og gir meg god hjelp og mange gode råd. Hvorfor er det ofte svigermor som kommer til kort... Mannen min har ikke problemer med sin svigermor. Så er det vi som stiller for store krav? Nei, bare lurer litt rundt denne svigermorsdebatten:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fordi menn som regel ikke har samme rolle som kvinner og når svigermor og svigerdatters rolleforventninger ikke samstemmer blir det kræsj. Tror nå jeg.

Skrevet

Nå er det ikke så mange menn som skriver her inne heller da.... :-) Så da får vi kanskje ikke med oss klaginga.

Skrevet

Nei du sier noe:) Men har nesten aldri hørt en mann i min omkrets som har snakket stygt om sin svigermor. Men det kan være det er en uvesentlig ting for en mann å snakke om, hva vet jeg!

Skrevet

For min del syns jeg det er greiere med moren min fordi jeg kan si ifra klart uten at hun blir fornærmet hvis jeg syns hun går for langt, og hun kommer som regel ikke med råd når jeg ikke ber om det...med mindre jeg er helt på jordet da. Svigemoren min er jeg en god tone med, men jeg føler at det er vanskelig å ha en like ærlig dialog :)

Skrevet

her har sambo møtt moren min under 10 ganger, men han er nok like misfornøyd med sin svigermor som jeg er med min. Moren min er mentalt ustabil, og jeg venter bare på at svigermr skal innse at hun også er litt ko-ko.

Lenge leve galskapen!

Skrevet

Tror nok at det har noe med at mange mødre ikke tåler at det kommer en annen kvinne inn i livet til sønnene sin,men det må da sies at der er menn som også har problem med svigermor.Heldigvis sier min mann at han nok ikke kunne fått en bedre svigermor enn det han har*S*

Skrevet

Her er det nok motsatt :-)

Skrevet

Her er det også motsatt:)

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

avogtil tror jeg nesten at min svigermor er forelsket i sin egen sønn hun beundrer han sånn. hun kritiserer han også, men det er bare hun som har lov til det. Hun virker nesten litt sjalu på meg som er hjemme med baby-

Hun er snart 60, men jeg vet ikke helt hvor gammel hun er. Hun sier rett ut at hun ikke liker gamle folk og at de får henne til å føle seg kvalm!! Hun er veldig grei, men veldig stressende og jeg tror hun er litt tom innvendig. Men Gurimalla hvor hun beundrer sønnen sin!!! han er forresten veldig elsket for min egen mor er også hans største fan..han har så vitt jeg vet, ingen prblemer med min mor, men så ser de hverandre ikke mer enn et par ganger i året

Skrevet

Min svigermor er som mor nr to for meg. Vi har alltid hatt et tett forhold og jeg kan si ting rett ut til henne om jeg er uenig. Har mange venninner som klager på svigermoren sin, men jeg hadde nok endt opp med samme mann om man valgte mann ut fra hvem man får til svigermor :)

Vet ikke hvorfor det er slik at damer ofte har mer problemer med svigermor enn mendenen. Mannen min har like god forhold til min mor som jeg har til hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...