Mammamia:) Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Hvor ofte ammer dere på dagtid og kveld? Var på kontorll i går og fikk beskjed om å drøye litt mellom måltidene til snuppa da du var blitt så stor.. Jeg har ammet henne når du vil ha mat, men fikk beskjed om å vente iallefall 3 timer mellom hver måltid.. Hun er 7 uker!
Lille søtnos Skrevet 24. mars 2007 #2 Skrevet 24. mars 2007 Det er bare tull. Når hun er så liten skal hun selv regulere spisingen. Jeg fikk samme beskjed fra HS der jeg går når min datter var under to måneder. Hun gikk opp 250 gram i uken den første tiden, og de ville jeg skulle vente tre timer med mat. Da hun rundet 2 måneder gikk hun plutselig bare opp 150 gram på tre uker, så de vokser i varierende fart. Nå er hun snart 5 måneder og vokser helt fint i forhold til lenge og alder. Jeg er glad jeg ikke fulgte rådet til HS om å drøye måltidene. Jeg er sikker på at de selv spiser når de er sultne.... Ikke alle råd er gode råd, selv om de gis på en helsestasjon. Gi barnet mat når det er sultent, ingen babyer blir overvektige av kun morsmelk.
Lille søtnos Skrevet 24. mars 2007 #3 Skrevet 24. mars 2007 Det skal stå lengde og alder, ikke lenge... Lykke til forresten med den lille, og med gode ammestunder når det passer babyen.
Mammamia:) Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2007 Takk for svar! Jeg tenker det samme... Når hun er så liten må du få mat når du vil stakkars! Er ikke noe særlig å måtte høre hun skrike etter mat og da må vente en time før hun "kan" få... Jeg tror jeg bare fortsetter som før jeg, så får vi se hva som skjer!
Lille søtnos Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 Gjør det, det går helt fint. Du kommer til å lure på mange ting senere også, og til syvende og sist er det du som bestemmer og som må ta egne valg for ditt barn. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå