Gå til innhold

Forundret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir litt forundret her inne,føler at det er en del motstridene uttalelser.Vet ikke om det er samme person som sier tingene,for jeg er dårlig å huske navn,men det jeg tenker på er når det gjelder barnets rygg.

En person her inne lurte på hvor lenge hun kunne ha babyen i bilstol,da får hun beskjed om at hun ikke trenger flere pauser enn det barnet selv gir uttrykk for.Hvis barnet ikke gråter har det det bra.Det er i alle fall slik jeg oppfattet svarene hun fikk.

En annen skriver inn at en dame hadde hatt sin 3.5 mnd gammel baby på akebrett,da er det skrik med en gang at en må tenke på ryggen(er ikke uenig i dette da),men det må vel gjelde de samme reglene der også.Hvis ikke barnet gråter så har det,det godt??

Vil bare si til slutt at barnet trenger ikke ha vondt i ryggen der og da,men å sitte for lenge for en baby,kan faktisk få senskader,som ikke vises før barnet blir stort,kanskje voksen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nettopp, er jo en grunn til at de skal ha D-vitaminer.... for å styrke skjelettet

Skrevet

Jeg har brukt baby-akebrett på nevøer og nieser, og jeg syns det er ganske stor forskjell på det og bilstol. I bilstolene jeg har vært borti sitter barnet stødig selv om det ikke kan sitte uten støtte og det er grei støtte for nakken...baby-akebrettet jeg har vært borti har desverre ikke vært like bra utformet med tanke på ergonomi. Derfor er jeg for bilstol og i mot babyakebrett. Men så er det vel ikke så vanlig å bruke bilstol fordi man vil, men fordi man er pent nødt til å ta med barnet i bil, mens akebrett er for morros skyld :)

Skrevet

jeg tenker at om det er i vippestol, akebrett eller bilstol, så skal vi ha respekt for at babyene er i utvikling, og at det skjer i en enorm fart. det at utviklingen skjer så fort, må da gjøre atsjelettet er skjørere enn når det får lov til å herde seg i en sørelse til slutt???? mulig jeg er hobbykiropraktor nå altså, men jeg mener vi bør ha respekt for den lille kroppen. Men å ha respekt for utviklingen er ikke det samme som å unngå alt som er utviklende. jeg tror de kan kjøre bil og vippe seg i stolen og alt jeg, men er det ikke noe som heter "alt med måte" ?

akkurat akebrett kjenner jeg at jeg hdde vært litt mer skeptisk til, for det er jo "slag" oppover ryggraden, men det vet jeg inegnting om, jeg bare tenker "høyt".

:-)

Skrevet

Ja,men om barnet sitter stødig,så vil barnet få en belastning på ryggen når det sitter.Det er det som ikke er bra for barnet.

Bilstol bruker enn fordi en er nødt,ja,helt sant det,men en er ikke nødt til å kjøre i mange timer uten stopp,det går ann å stoppe hver 20-25 min.Mener at en bør la barnet går først.Føler at en det tar for lang tid å kjøre med stopp,må en jo bare holde seg hjemme.En er jo ikke nødt for å ut å kjøre i mange timer heller da.

Skrevet

Skal ikke krangle med deg på det HI :) Eneste bilturene gutten vår har vært på er hjem fra sykehuset og en tur til hs + noen besøk til besteforeldre som er 20 min unna med bil. Ellers tar vi jo bane eller buss, og da ligger knøttet pent i vogna si...

Skrevet

Ja,i vogna har den lille det godt*S*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...