Nesly Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Har en babygutt på 2 mnd som er ganske krevende; griner mye og sover lite på dagtid. (Sover stortsett kun ute i vogna, aldri mer enn ca 10 min i strekk inne). Blir dermed ganske sliten, og får lite gjort. Føler jeg bare sitter på dataen hele tiden. Og når småttis er rolig i en 5minutts tid, løper jeg og gjør det aller nødvendigste, som "grov rydding", sette på klær eller henge opp en klesvask. Får somregel handlet og laget middag da. Prosjekter som gulvvask, støvtørking, rydding og ordning i smådetaljer, vaske kjøkken og kjøleskap, bad osv.. blir det ikke "tid" till. Det samme med andre ting jeg gjerne kunne tenkt meg å gjort på dagtid; ta meg en god dusj, lime inn bilder i album, +++; aldri anledning! Må i såfall vente med dette til kvelden, da mannen kan passe ungen. Da er jeg ofte sliten.. Hva med dere andre? Får dere gjort alt det dere vil?
Gjest Skrevet 24. mars 2007 #2 Skrevet 24. mars 2007 svært lite...hehe...Selv om snuppa sover tre timer ute på dagtid, så er det lite jeg får gjort. Er ganske sliten og setter meg ned i sofaen og slapper av. Men får da gjort litt klesvask, men ellers flyr jeg bare rundt med en håndstøvsuger og drar opp det verste fra gulvet (har en liten leilighet da). Men er da heller ikke så mye å holde styr på når man ikke har så stor plass. Fikk beskjed på helsestasjonen om at man ikke skal ha dårlig samvittighet for ting man ikke får gjort. Jeg gjør selv litt på kvelden etter leggetid kl 20....selv om det frister med sofaen da også
Lille søtnos Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 Jeg gjør det sånn litt i ledige øyeblikk. Med det var verre det jenta var 2 mnd, for da måtte hun bæres eller trilles for å være rolig eller sove. Nå sover hun ihvertfall 2 økter på dagen som varer i 30-60 minutter i sengen sin, og da pleier jeg å gjøre endel i huset. Større prosjekter som støvsuging, gulvvask, vindusvask osv samler jeg opp til ca 1 gang i uken, og da også på en tid da pappaen er hjemme.
Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 Ja jeg får gjort alt jeg skal Vasker gulvene 1 gang i uka, tørker støv og bytter på sengene. Klesvask blir det hver dag + riste dyner og smårydde. Nå er jeg ganske heldig å har en unge som sovner av seg selv når han er trøtt på dagtid og sover en god time halvannen. Gjort det siden han var nyfødt. også på kvelden og sover natta rundt.. så jeg får jo mye søvn selv og- sikkert derfor jeg har masse energi. Når jeg dusjer tar jeg med ungen og lar han ligge naken på badegulvet på håndkle. Varmt og godt og det eeeelsker han Prøv det du og.. skal se ungen digger det:)
joplaya Skrevet 24. mars 2007 #6 Skrevet 24. mars 2007 Ikke da hun var to mnd nei! da måtte hun bæres å stulles med hele døgnet.fikk jeg et ledig øyeblikk da slappet jeg heller av:) men det blir nok lettere etterhvert skal du se:)
aprilspøk Skrevet 24. mars 2007 #7 Skrevet 24. mars 2007 Skulle tro det var meg jo! Hadde det akkurat slik da gutten vår var 2 mnd. All tid gikk til han, og jeg ble fryktelig stresset over alt jeg ikke fikk gjort. Hvis han sov en halvtime i strekk (sjelden..), flydde jeg rundt som en gal for å ta det verste. Og når pappan kom hjem, prøvde jeg å få vasket noe, men gutten ville helst henge i puppen. Fikk ikke gjort mye nei. Og når han var lagt om kvelden, sprang jeg vilt rundt en times tid før jeg stupte i seng. Men det blir bedre etter hvert! Men må ennå ta ting i etapper, får aldri vasket hele huset på en dag f.eks. Får nå gjort det iallefall.. Men føler jeg vasker hele tiden, når man må ta litt nå og da...
somm@r Skrevet 24. mars 2007 #8 Skrevet 24. mars 2007 Jeg får gjort det som må bli gjort ja. Når en får tredjemann må en bare finne tid til å få gjort ting. Når mannen også jobber 13 timer hver dag,må jeg jo ta alt selv. Og det går kjempefint. Han er ikke den roligeste ungen jeg har hattt, men jeg tar litt nå og litt da. er lite på nettet og dagene går i ett. Trener litt om kvelden og koser meg da.
Gjest Skrevet 24. mars 2007 #9 Skrevet 24. mars 2007 Få gjort alt det jeg vil? Nei...skal ikke påstå det. Gutten vår sover en del på dagtid, så jeg får gjort det meste av husarbeid (ikke alle dager selvfølgelig), men sånt som å strikke, sy og sette inn bilder, neppe
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. mars 2007 #10 Skrevet 24. mars 2007 Jeg er så heldig at jeg har en mann som har 29 ukers pappaperm,så her få vi gjort en god del,selv om jeg av og til føler at jeg ikke har fått gjort alt som skal gjøres i løpet av dagen.Dagene går i et,selv om vi er to stykker hjemme.Nå har jeg dårlig rygg,så det sier seg selv at det er enkelte ting som jeg ikke kan gjøre,da stepper han inn og det er deilig.Lurer veldig på hvordan det blir når han begynner å jobbe igjen.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 24. mars 2007 #11 Skrevet 24. mars 2007 Mina er snart 7 mnd gammel og er veldig flink til å ligge for seg selv i lekegrinda og sover flere timer sammenhengende, så jeg burde kanksje vært enda flinkere enn jeg er.. Jeg rydder og vasker klær og sånn, men vaske badet synes jeg er et ork. Selvom det går veldig fort bare jeg starter.. Lager middag og handler i tilegg hver dag
Simselimsen Skrevet 24. mars 2007 #12 Skrevet 24. mars 2007 Har en jente på 6mnd. Hun sover som regel 2 ganger om dagen i ca 11/2-2 timer + at hun bruker og være mye hos farmor som er naboen våres. Følte en stund at det gikk veldig bra og at jeg fikk gjort det meste. Men nå er det en krevende baby i magen også. Har akkurat kommet meg etter 2mnd med ekstrem svangerskapskvalme og har ikke så mye energi ennå. Akkurat nå føler jeg at jeg ikke får gjort noenting og på toppen av det hele så gikk tørketrommelen våres til helvette så nå må den på reprasjon. Gleder meg til energien kommer tilbake:)
*Isabell* Skrevet 24. mars 2007 #13 Skrevet 24. mars 2007 Har ei jente som er 6 uker og føler at eg får gjort unna en god del. Hun er kjempesnill og ligger fint i vugga selv om hun er våken. Ligger og pludrer mens eg vasker gulv og styrer på Men kan jo fort forandre seg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå