Gå til innhold

nyydelig gutt:)


-carina-

Anbefalte innlegg

Svarte deg her i stedet, jeg, ellers forsvinner vel bare innlegget... :o)

 

På Aker så har de noen veldig gode ordninger med mulighet for å jobbe redusert. Blant annet så kan jeg velge å jobbe hver andre helg om jeg har lyst. (Jippi?!) Fordelen er da at jeg jobber 80% stilling, men blir ansatt i 100%, med alle de godene som hører med det. (Pensjonspoeng, full lønn, overtid fra første krone osv). Så jeg har tenkt å prøve å få til det. Blir litt kjedelig i helgene. Men fordelen er at da ender jeg opp med 1-2 dagvakter pr uke i ukedagene. Det er litt deilig å slippe å måtte ha masse jobb i ukedagene, for da behøver ikke Karsten å være så mange fulle dager... Men siden jeg jobber så uregelmessig så har jeg nå søkt full barnehageplass. Men da kan han heller ha endel korte dager...

 

Er vel ikke så kjekt å jobbe så masse helg, men jeg tror det er veldig greit når man har små barn hjemme... :o)

 

Heldigvis har mannen min fleksi-tid. barnehagen åpner 0730 (de her i bydelen, da) og jeg begynner 0730... Så det hadde vært umulig å få til om ikke han kunne levere når jeg skal ha dagvakt...

 

Hvordan får du til å kombinere små barn og turnus, da? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager sent svar, men har vært litt lite innom siste dagene og i kveld har jeg brukt laang tid på å lese nye innlegg:o) Flaks at jeg så dette.

 

Høres jo ut som en kjempebra løsning for dere da. Vi ha fått årsplan slik at vi skriver turnusen selv. Får det ikke helt som vi vil, men nesten.

Jeg skal gå 75 rundturnus under pappapermen, og ca 50 natt etterpå. Jeg jobber også endel helger, men får jo som du sier mye fri i uka da. Samboeren min jobber også turnus så han kan ta ham noen dager når jeg skal sove. Og så bor mamma og søsteren min 10 minutters gange unna så de tar ham når det trengs :o) Og det kan bli ganske ofte ser det ut til, for nå blir det kanskje videreutd i anestesi på sambo.

 

Men jeg gruer litt til nattjobbingen da..For det kan være litt dårlig bemanning. Jeg risikerer å være den eneste som har opplæring på respirator, aortaballongpumpe osv og det syns jeg er mye ansvar! Må call på en nattavd spl om jeg skal på do! Spares i velferds-Norge ja..Men håpe det går greit da. Ikke morsomt om det blir slik at en gruer seg til å gå på jobb ihvertfall.

Blir uansett kjekt å få så mye fri sammen pjokken. Satser på barnehage når han er to-tre år tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte kanskje å jobbe 50% natt dersom jeg ikke hadde fått barnehageplass. Det er jo bare 7 netter på 4 uker, og da er jo 2 netter i helgen. Så da hadde jeg hatt behov for litt barnepass i blant. Men tenkte da å sette opp enkelt-netter, så kunne jeg i krisefall ha vært våken frem til mannen kom hjem. Nå fikk jeg jo barnehageplass, så da slapp jeg det heldigvis!

Jeg tenker jo på flere barn etter hvert, så jeg ønsker å få 100% lønn nå så jeg kan begynne å spare opp til neste permisjon! :o) Men når jeg blir ferdig med å få barn kommer jeg nok til å gå i en 50% nattstilling for en periode ja!

 

Hørtes litt tøft ut som eneste på jobb med kunnskap om alt det der! Det er faktisk relativt god bemanning på Aker der hvor jeg jobber. På nattevakt er vi minst 10 stykker, og minst halvparten har videreutdanning i intensiv... :o)

 

Jeg gruer meg skikkelig til å begynne å jobbe igjen, for føler at kunnskapen har forlatt meg! Jeg jobbet på intensiven for 3 1/2 år siden. Så gikk jeg 1 1/2 år på videreutdanning, hadde ett års bindingstid på medisinsk overvåkning (hvor jeg lærte mye, men ikke respirator og dialyse) og nå har jeg vært ett år hjemme. Siden jeg jo har videreutdanning føler jeg at det forventes ganske mye av meg, men jeg har jo ikke fått praktisert særlig mye... Og så kjenner jeg også at jeg ikke har lyst til å bruke så mye av hodet mitt på jobb heller, har lyst til å bruke energien min på Karsten... Så jeg gleder meg ikke akkurat! Men får håpe arbeidsgleden og interessen kommer tilbake til meg når jeg begynner å jobbe. Jeg trivdes veldig godt med den jobben sist jeg var der, så jeg tror nå det skal bli bra nå også! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...