Gå til innhold

Noen vært i Alcudia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år går ferien til Mallorca, Alcudia. Vi reiser i mai og skal bo på Viva Sunrise (Saga) Noen som har vært der? Vi dra med tre barn på 7, 4 og 11 mnd.

Noen tips til annet en basseng og strand motas gjærne, mor elsker shopping så det er også interesant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært der:)

Bra bosted, men Viva Bahia er bedre:)

Det er litt shopping tilbud i Alcudia, men ta dere (deg) en tur til Palma de Mallorca for bedre shopping:)

Ta dere også en tur til Valldemossa en nydelig liten by oppi "fjellet":)

Puerto de Soller kalles Mallorcas Puerto Banus (exclusivt havneområde i Marbella, Spania) jeg var ikke imponert over denne sammenligningen, men verdt et besøk:) Det går et gammelt gammelt tre tod fra havnen og inn til "sentrum":)

Det finnes en god del utflukter, se på www.sagasolreiser.no

God tur:)

Skrevet

Vi skal på samme hotellet og lurer på det samme. Vi reiser ned den 3. mai.

Skrevet

Me var på Alcudia i fjor. Super plass å reisa med ungar. Masse barnefamiliar, lang og flott sandstrand. De kjem nok til å få det veldig kjekt :)

Skrevet

Takk for svar. Var klar over at det finnes bedre bosted, men dete var den eneste 3 roms leiligheten igjen i den perioden!!!! Helt utrolig, og vi snakket med mange reiseoperatører! For håpe det duger..... Tenkte event. å leie bil noen dager, hvis vi får barnesete til minsten.

Gleder meg bare til å "måtte" slappe av og faktisk få svar av min arbeidsnarkomane mann når jeg spørr om noe. Dere vil ikke tro hvor mange hem? jeg har fått det siste året. Så dette blir nok bar.

Flere tips motas gjerne. Vi reiser forøvrig 5 til 19 mai. Så phi.... vi treffes nok!

Skrevet

Det gjør vi sikkert, det er 5 mai vi reiser også. Men vi skal bare være der i 1 uke. Vi har 3 gutter. på 8år - 2 år og 7 mnd.

Skrevet

Har ikke bodd på det hotellet, men har selv vurdert det tidligere og synes det ser veldig ok ut! :-) Alcudia er uansett en flott plass, med fantastisk strand og veldig barnevennlig.

Lei bil hos carjet.com, de har veldig gode priser, og du kan reservere bilsete samtidig:

http://www.carjet.com/common/directory/index.phprf=999999&cl=ACD

Vi leide bil en gang, da bodde vi på Cala Mesquida, men kjørte via Alcudia og mot/ forbi Puerto Pollensa, der var det flotte badeviker blant noen lekre spanske villaer ;-)

Inne i Alcudiahavnen har de en iskremcafé som serverer alle mulige typer is, inkl is som ser ut som speilegg og spaghetti. Denne hadde de for 20 år siden også, når jeg var ca 10 år. Ah... gode barndomsminner... :-)

Hørt at Palma er en bra "storby", og de har bl.a Zara som har masse fint til små og store.

God ferie!

Skrevet

Ja det er et veldig bra bosted altså:) ikke misforstå:) det er barneklubber og underholdning på både dagen og kvelden...:) store og fine leiligheter:)

Skrevet

:-) Tror jeg skjønner hva du mener; jeg jeg vurderte begge de du nevnte i forfjor sommer, men så ble det Kreta i stedet... Er litt "kresen" på sånne charterhotell (standard, evt underholdning osv) har jeg funnet ut, og jeg er enig i din vurdering at det andre virker bedre dersom man kunne velge.

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi har nettopp bestillt tur til Alcudia og Viva Sunrise(Saga)!Reiser 5 mai og blir en uke,har gutt på 4,5 år og jente på 11 mnd. Har bodd på dette hotellet før,da uten barn,og var veldig fornøyd.Kjempefin strand og veldig barnevennlig.

Gleder oss veldig,kanskje vi sees =)

Skrevet

Vi skal også til Viva Sunrise i år, men det er ikke før i september. Satser på at været er bra....har vært heldige før. Har vært i Alcudia før , men det var uten barn, og det er et topp sted for avslapning og kos for barnefamolier. Gleder meg til å komme tilbake!!! Vil GJERNE høre hvordan det har vært for dere med barn på Viva Sunrise. Jeg har ei på 4 og ei på 2 når vi drar.

Skrevet

Jeg er også spent på Alcudia, jeg reiser med to barn på 8 og 11 (den yngste blir hjemme og "koser seg" med pappa, hehe).

Vi skal bo på Hotel Bellevue med All Inclusive, er veldig spent på hvordan det er.

Vi reiser 12 mai og blir en uke, ser vi er fler på samme tidspunkt :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei, Nå er alt pakket og klart til å reise til Alcudia og Viva Sunrise i morgen. Gjett om vi gleder oss.

Er dere andre også ferdig med å pakke? Vi har sikkert tatt med oss alt for mye.

Skrevet

Holder på å legge i koffertene (på gjesterommet) etterhver som jeg finner ting vi ikke trenger før avreise. Har laga liste over alt som skal være med.

(Mannen min er av den typen som kan dra med pass, penger og pillett, så jeg vet hvem som likevel må ha oversikten før avreise.)

Har kjøpt ny bikini, det gjør godt med noe nytt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...