Gå til innhold

hva betyr syndsbekjennelsen for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det hadde vært så fint å få vite hva du legger i syndsbekjennelsen. Om den provoserer deg, eller om den er en naturlig del av deg og ditt forhold til religion, og kristendommen forøvrig?

også lurer jeg på: finnes det noe i de andre reiligionene som likner på syndsbekjennelsen.

takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det bare å bekjenne for Gud at jeg er en synder og ta imot hans nåde. For da blir jeg jo rrettferdig innfor han. Føler ikke jeg trenger å ramse opp alt jeg har gjort.

Vet ikke hvordan det er med andre relegioner, men det kan sikkert noen andre mer om.

Skrevet

Syndsbekjennelsen hånliggjør Guds verk!!! Ved Jesu' blod har vi alle blitt rettferdiggjort - en gang for alle. Syndene våre ER tilgitt - vi ER rettferdige for Gud......

Skrevet

Hånliggjør Guds verk???.. Nei, jeg sier meg enig med rugeren, jeg.

Føles godt å bekjenne sine synder før natttverden, Guds nåde føles så uendelig stor da.

Skrevet

Ja det er vel sikkert det det går på - ens egne følelser. Guds nåde er stor uansett.... Når jeg tenkte litt mer på det i går kveld så er jeg litt usikker på om jeg roter sammen trosbekjennelse og syndsbekjennelse og, så kanskje noen kan gjengi syndsbekjennelsen for meg? Så ikke jeg prater på feil grunnlag her? Jeg er nok ikke så glad i noen av delene... Ikke det at man ikke skal bekjenne sin tro og sine synder liksom, men sånne ramser, og dessuten så inneholder de elementer som får det til å vrenge seg litt i meg om jeg ikke husker feil - akkurat som det presten sier i dåpen gjør det samme....

Skrevet

HEy! Husker ikke syndsbekjennelse men er enig med deg at selvsagt er vi rettferdige innfor Gud. Likevel er vi alle syndere som er frelst av nåden. Men når Jesus lærte disiplene og be sier han jo: Forlat oss vår skyld, som vi og forlater våre skyldnere.

Så vi trenger nok ikke å ramse opp, men tror det er litt individuelt og. For min del kjenner jeg av og til at

Skrevet

Da er vi jo ganske enige da joooo..... :)

Skrevet

Tenker at når statskirkepresten sier "krenket Deg med tanker ord og gjærninger" er han glad til. Han skulle nok fått på pukkelen om han IKKE hadde krenket Gud med tanker ord og gjerninger. Jante, vet du. Tror ikke Gud ville likt noen som var like perfekt som Ham bortsett fra Sønnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...