Gå til innhold

kan noen berolige meg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var borte 1 time igår(hos legen) og babyen var hos pappan. da jeg kom hjem,var babyen naken på gulvet. det er kaldt på gulvet og jeg kjenner mye trekk da. jeg må gå med sokker . jeg kranglet med mannen min og kastet han ut igår kveld.fikk psykisk problem da sett jeg min baby uten klær på gulvet. jeg gråter og gråter og beskymret for min lille. helt uansvarlig av min idiot mann. han våknet med tett nesa og hoster og hoster.jeg holder på med bli gal jeg. vet ikke hva skal jeg gjøre da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så er han blitt forkjølet da, er ikke verdens undergang akkurat! synes det var mye verre at du kastet mannen ut pga.dette ! tror det er verre for babyen å vokse opp med så mye drama rundt seg jeg da!

Skrevet

Uff, helt enig med deg at dette var utrolig uansvarlig og dårlig tenkt av pappaen!!!!

Bare følg med på babyen din, kjenn etter om han har feber og følg med om han oppfører seg annerledes. Om du blir veldig urolig er det bare å ta en tur til legen! Bedre å gå en gang for mye enn en gang for lite.=) Pass på at h*n spiser godt og har "gode" bleier. Går nok så fint skal du se=)

Skrevet

Han ville vel kanskje bare 'lufte' stumpen litt da...

Skrevet

Jeg synes ikke det er rart du reagerer dersom du finner babyen din liggende helt naken på et iskaldt gulv, særlig ikke hvis pappaen gjorde dette for å være slem. Dersom det føltes rett å reagere som du gjorde ved å kaste ham ut, så var det rett. Prøv å finne ut av problemene deres. Det er kanskje best at dere er hver for dere.

Skrevet

Ja, det var veldig lite gjennomtenkt av far, trenger kanskje en liten opplæring, men det var nå vel en noe i overkant dramatisk reaksjon fra deg og da... Når du skriver at du gråter og gråter over dette, synes jeg det virker som litt babyblues som henger igjen jeg. En liten forkjølelse er jo ikke farlig! Jeg var også fæl til å blåse opp småting den første tida, men ble heldigvis "normal" igjen ;o)

Skrevet

Jeg synes du tok i vel mye jeg da. Hadde ikke kastet mannen min om han hadde gjort det, men sagt ifra, det hadde jeg gjort. Så ble gutten din forkjøla, men det er jo ikke verdens undergang det heller. Ikke kjekt med forkjla babyer, jeg vet, det, for vi har nettopp hatt det.

Han gjorde det vel ikke i ond hensikt, han tenkte kanskje det var godt for lille å få lufta seg litt. Skal jeg tolke det som jeg tror, hadde han jo tenkt å bytte bleie på lillen, og det er jo veeeeldig bra. Min mann hadde nok ikke byttet på lille dersom jeg bare hadde vært borte i en time, hvis han ikke hadde bæsja da...

Skrevet

Jeg forstår godt at du ble sint og lei deg av å finne babyen din liggende naken på et kalt gulv,men samtidig så lurer jeg litt på hva slags forhold dere har,siden du reagerte med å kaste ham ut.

Har han ikke fått tatt del i stellet frem til å nå og dermed ikke tenkte helt klart i den situasjonen?Snakker dere ikke sammen om hva som er godt for babyen og hvordan dere ønsker å ha det?Krangler dere mye?Det er ikke bra for et barn og vokse opp i et hjem der foreldre titt og ofte krangler.

Synes nok reaksjonene din var vel voldsom jeg da,men det er vanskelig å sette seg i andre sine sko,uten å ha vært i dem selv.

Skrevet

Hæ.hva er dette for et råd? Skal man gå fra hverandre for sånt noe?

En noe mer rasjonell reaksjon ville kanskje være å snakke om det, sette opp noen regler for hva som er greit og ikke greit i forhold til barnet. Kanskje det bare var ren uvitenhet og ubetenksomhet fra fars side?

Tenkå si at det er bedre å frarøve barnet en oppvekst med mor og far sammen pga av noe sånt! Makan....

Skrevet

Jeg har også hatt forkjølet baby her i huset, og det er triste greier. Det høres ikke bra ut at du gråter så mye. Håper du har noen som kan komme hjem til deg og holde deg med selskap. Det er ikke bra å være alene når man er sånn. Det kan nok tenkes at du overreagerte i forhold til mannen din, men jeg vet jo ikke hva som har foregått mellom dere to da sånn ellers. Når du har kommet deg av sjokket og kanskje har fått pratet ut med en god venninne eller noe sånt håper jeg du og mannen din får tatt en oppklarende prat...synd hvis det skal bli slutt mellom dere fordi pappan trenger opplæring i babypass ;)

Skrevet

Det går sikkert kjempefint med babyen din, men enig at det er litt uansvarlig ja! Håper dere får snakket sammen når du har roet deg litt, forklar mannen din hvor viktig det er at babyen ikke blir nedkjølt. Mitt inntrykk er at kvinner generelt tenker mer konsekvenser enn menn, men det er jo synd hvis du synes det går utover barnets sikkerhet.

Jeg vil anbefale boken "Alt om barnet" av Penelope Leach, der står det nesten trinn for trinn-instruksjoner om babystell, også det mest grunnleggende som fks. viktigheten av at barnet ikke ligger i trekken osv. Kanskje du kan gi ham denne som en forsonings-gave?

Bare en tanke...

Så lenge pappaen har mye kjærlighet å gi barnet, så går det nok bra. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...