Gå til innhold

Nattavvenning- trenger hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior er 7 mndr og veldig glad i pupp. På natta. Merker interessen er dalende på dagtid. Vi har holdt på i 1,5 uke nå med nattavvenning. Han legger seg kl 20 etter en liten kveldspupp. Så sover han gjerne til 0130-02 og fra da holder han d gående... Vi mener vi er konsekvente- gir han litt vann til drikke om han vil ha, smokken, så godnatt. Tar han ikke opp av senga. Nå roer han seg ganske fort etterpå, men våktner igjen etter 30-45 min!!! Og holder på slik til i 0530 tiden da han får pupp igjen, og får ligge i senga mellom oss. Da sover han gjerne i to timer til for d er morgenen i 07- 0715 tiden.

Pappan tar sin del når han er hjemme, men han reist endel i det siste og d meste faller på meg. Er jo bare så sliten nå.. Men vil ikke gi opp!! Målet er jo å få minst 4 timer sammenhengende søvn snart.... Jeg vet at gir jeg pupp i 01 tiden sover han i 2-3 timer, men ...

Noen råd til hvordan vi skal fortsette??? Før jeg blir gal..??? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kuttet nattammingen for 3 uker siden, da var frøkna 8 mnd. Vi hadde 2 dager med liltt grining rund kl 24.00 og litt ca 05.00, men det gikk over etter de 2 dagene.

Frøkna får grøt og pupp ca 18.30 og blir lagt ca 19.00.

Hun får også pupp mellom kl 22 og 23 før jeg legger meg, og våkner hun ikke selv så tar jeg henne opp (uten å vekke) og mater. Og da er det stortsett still frem til kl er 06 og dagen begynner.

Kanskje gi pupp før du legger deg?

Skrevet

Hei.

Ja jeg skal prøve på d. Ikke lyst til å legge meg kl 20 heller, for å få sammenhengende søvn... Så jeg får prøve å gi litt når jeg legger meg:)

Han får grøt kl 1830, drikker godt med vann, og sovner rundt kl 20.

Takk for svar.

Skrevet

tulla mi er 10 mnd, og har våknet opptil 4-5 ganger på natta helt siden hun kom! men etter hun ble flyttet inn på eget rom og ikke lenger kunne se meg fra senga roer hun seg selv når hun våkner..helt utrolig deilig! får ikke lenger pupp om nettene, bare litt trøst i senga si, før jeg går ut, venter noen min dersom hun fremdeles er våken, og så går jeg inn og trøster igjen..men det beste er at hun får ro til å sovne selv..men ikke dersom de skriker selvsagt, da må de jo ha trøst!

løsningen her var altså eget rom:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...