Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stille om dagen her inne. Vi er vel alle litt travle på hvert vårt vis. Her var vi i god gang med soving natta over med snuppa- helt til pappa kom hjem(ukependler)....bedre prevensjon kan man vel nesten ikke ha... jo, forresten en hormonell 11åring er heller ikke så aller værst, for ikke å snakke om en 3åring som glemmer å stå opp å gå på do, så sengetøyet må skiftes...

Men de er nå gode og, da! Skal på kino og se Elias med 3åringen idag- det blir første kinobesøk for hans del. Spennende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei alle sammen.

Nå sover B.E i bæreselen på magen min,så lenge det varer,sliter skikkelig med å få ho til å sove på ettermiddagen. ho har som regel en 3 timers dupp på formiddagen når vi er ute å triller eller liggende ute i vogna på terassen. Sovner fort i bæreselen etter 2 dagamminga men prøver eg å legge ho fra meg i vugga så våkner ho etter 10 min.,Har prøvd å legge ho ut i vogna men sover ikke lengre der. Ikveld kommer pappaen hjemom en snartur og det gleder vi oss til.Etter det er det bare å holde ut 5 arbeidsdager til så er han hjemme sammen med oss i 16 dager jippi. igår fikk eg endelig shine opp i leiligheta mens ho sov ute,og da trengtes. Siden ho har hatt noen dager med vondt i magen og mye skriking er det lite annet å få gjordt enn bæring av sutrete baby.

Kan det være skadelig at ho sover sik i bæreselen? Blir litt sitting i den i løpet av dagen da ho er over 4 kg nå og eg er ei lita mamma som ikke kan bære henne i armene hele dagen,da ryker skuldrene mine veldig fort er eg redd for.

Skrevet

Hei

Det er vel delte meninger om det med sovingen i bæreselen. De skal vel ikke "sitte" for mye i begynnelsen, pga ryggen. Lillegutt har sovna av i bæreselen hos meg noen ganger, men det er så sjeldent det har blitt leeenge i bæreselen, så derfor har det ikke vært noe problem føler jeg. Hvis du må bære veldig mye, at hun må bæres omtrent hele dagen, kan du jo også vurdere å kjøpe bæresjal. De skal visst være bedre. Selv vet jeg egentlig lite om dette emnet... Men www.tettinntil.no skal være en bra side om emnet. Ta en titt der, og du finner sikkert svar på spørsmålet ditt også :)

Her hadde jeg bestemt meg på torsdag kveld for å kapitulere.. I det siste har lillegutt begynt å være veeeeldig våken i 7-tiden på morgenen, og vært våken hele morran. Og laget maaaasse lyder. Så jeg bestemte meg for at jeg fikk begynne å stå opp da istedet for å ligge våken i senga i flere timer før jeg stod opp. Men tror dere ikke at de to siste dagene har han sovet godt både på natta og morran. Så da har vi stått opp først kl 10-11 likevel... hihi :)

Skrevet

Hmmm, side 3 : - (

Nå er vi slappe, men her hos oss henger det sammen med at ute er det fantastisk vær, strålende sol og skikkelig vårfølelse. Da er det kjekkere å være ute enn å surfe på nettet. Får nesten lyst å grave i hagen og fjerne krysantemum skjelettene fra i fjor fra blomsterkrukkene, men skal kjempe i mot og heller ta det i påsken. Håper solen skinner på dere også!!

Skrevet

Heisann :o) Dette var en liten helgetråd, men tiden går jo så fort, og som nevnt ovenfor: det er jo vår!! Så deilig å være ute nå, vi trillet og koset oss hele helgen. Litt overskyet akkurat nå, men fin temperatur å være ute i.

Møtte Sponge for kafebesøk og trilletur på lørdag, veldig koselig, og lille-sponge er bare så nydelig :o)

Samboeren har ellers jobbet hver kveld denne helgen, men i kveld har han fri, så da blir det god middag og litt helgekos. Snuppa som ellers sover så godt om natten våknet for mat x 2 i natt...typisk når natten hadde en time mindre!

Issy: jeg bruker bæresjal, og er utrolig fornøyd med det! Vet ikke helt hvor lenge de kan være i det, men tror det gir mindre belastning fordi de ikke sitter på samme måten som i eks Baby Bjørn. Bæresjal kan dessuten brukes på mange forskjellige måter, og da vil jo belastningen bli forskjellig.

Fortsatt god helg :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...